Identifying efl instructors` beliefs and practices on learner autonomy
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
DEMİRCAN YILDIRIM, Fulya. İngilizce Okutmanlarının Öğrenen Özerkliğine Karşı İnanç ve Uygulamalarının Belirlenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2014.Bu çalışma Gazi Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu İngilizce okutmanlarının öğrenen özerkliğiyle ilgili inançlarını ve uygulamalarını araştırmak amacıyla yapılmıştır.Araştırma 64 okutmanın katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya ait veriler, anketler ve röportajlar aracılığıyla toplanmıştır. Çalışma da kullanılan anket 5 ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm öğrenen özerkliğiyle alakalı 10 kavramı kapsayan 37 maddelik beşli likert ölçeğinden oluşmaktadır. İkinci bölüm öğrencilerin çeşitli becerilerinin ve dersle ilgili kararlara dahil edilmelerinin öğretmenler tarafından ne kadar istenildiği ve bunun ne kadar uygulanabilir olduğu üzerinde yoğunlaşmaktadır. Üçüncü bölümde öğretmenlere öğrencilerinin ne kadar özerk oldukları ve dil öğretiminde özerkliği ne ölçüde destekledikleri sorulmuştur. Dördüncü bölümde öğretmenlerin demografik bilgileri toplanmıştır. Beşinci bölümde ise öğretmenlerin çalışmanın ikinci bölümüne katılmak isteyip istemedikleri sorulmuştur. Son olarak da çalışmanın ikinci bölümüne katılmaya gönüllü olan öğretmenlerle yüz yüze görüşmeler yapılmıştır.Çalışmanın sonuçlarına göre öğretmenlerin öğrenen özerkliğine karşı olumlu fikirleri ve farklı bakış açıları ortaya çıkmıştır. Öğretmenler genel olarak öğrencilerini öğrenme sürecine dahil etme taraftarıdırlar ve bu süreçte sorumluluğu üstlenmelerini desteklerler. Öğrencilerini öğrenen özerkliğini geliştirmeye teşvik ederler fakat öğrencilerin bu konudaki çabalarına dair olumlu fikirlere sahip değillerdir. Anahtar sözcükler: Öğrenen özerkliği, özerk öğrenen. DEMİRCAN YILDIRIM, Fulya. Identifying EFL Instructors' Beliefs and Practices on Learner Autonomy, Master' s Thesis, Ankara, 2014.The aim of this study was to investigate the beliefs and practices regarding learner autonomy of EFL instructors at Gazi University The School of Foreign Languages.The study was conducted with 64 instructors and the data was collected through questionnaires and interviews. The questionnaire had five major sections. Section 1 consisted of 37 five point Likert-scale items, covering ten concepts in learner autonomy. Section 2 focused on teachers' views about the desirability and feasibility of various learner abilities and learner involvement in language course decisions. Section 3 centered upon teachers' beliefs about how autonomous their learners were and on the extent to which they promoted autonomy in their teaching. The fourth part of the questionnaire gathered the demographic information of teachers. Section 5 asked teachers to volunteer for the second phase of the study. Finally, the interviews were conducted with the teachers who stated their voluntariness at the final part of the questionnaire. The findings of this study revealed that the instructors have favorable opinions and different perspectives on learner autonomy. They are in favor of involving their learners in the learning process and they support their learners to take the responsibility of their own learning. They generally promote learner autonomy with their learners; however, they do not feel much positive about their learners' efforts on development of autonomy. Keywords: Learner Autonomy, Autonomous Learner.
Collections