Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir, Gülşen
dc.contributor.authorKaşik, İlknur
dc.date.accessioned2020-12-06T16:10:30Z
dc.date.available2020-12-06T16:10:30Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/106024
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, özyeterlik inançları ve tutumun yazma başarısıyla olan ilişkisini araştırmaktır. Ayrıca cinsiyet, yaş, lise türü, bölüm ve hazırlık sınıfının öğrencilerin özyeterlik inançları, tutum ve İngilizce yazma başarılarına olan etkileri incelenmiştir. Çalışmaya Hacettepe Üniversitesi'nde on farklı bölümde okumakta ve Akademik Yazma Becerileri II dersini almakta olan 324 ikinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Veriler Yazmada Özyeterlik (Yavuz, 2004) ve Yazmaya Yönelik Tutum (Bayram, 2006) anketlerinin Türkçe örnekleriyle toplanmıştır. Katılımcıların İngilizce yazma dersindeki başarı notları, Hacettepe Üniversitesi Modern Diller Bölümü idari koordinatörlük biriminden alınmıştır. Çeşitli istatistiksel yöntemler kullanılmış ve bulgular bu doğrultuda yorumlanmıştır. Çalışmanın sonuçları özyeterlik inançları, tutum ve yazma başarısı arasında pozitif bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca, özyeterlik ve tutum anketlerinden elde edilen puanlar kullanılarak öğrencilerin yazma başarı puanlarını yordalıyan bazı formüller elde edilmiştir. Son olarak, cinsiyet ve hazırlık okumanın özyeterlik inançları, tutum ve yazma başarısını etkilediği ve yaşın özyeterlik ve yazma başarısıyla ilişkili olduğu ortaya konulmuştur.Anahtar Kelimeler: Özyeterlik, Tutum, Yazma başarısı
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate the relationship of self-efficacy beliefs and attitude with performance in writing. Additionally, the effects of gender, age, high school type, department and preparatory class on students' self-efficacy beliefs, attitude and English writing performance were examined. A total of 324 second-grade university students enrolled in Academic Writing Skills II course from ten different departments at Hacettepe University participated in the study. The data were collected through Turkish version of Writing Self-Efficacy Questionnaire (Yavuz, 2004) and Writing Attitude Questionnaire (Bayram, 2006). English writing scores of the participants were attained from administrative unit at the Department of Modern Languages at Hacettepe University. Various statistical methods were used and the findings were interpreted accordingly. The results of the study revealed a positive relationship exists between self-efficacy, attitude and performance in writing. In addition, some formulas were obtained to predict students' writing performance by means of self-efficacy and attitude questionnaires' scores. Lastly, it was found that gender and preparatory class affect self-efficacy beliefs, attitude and performance in writing and age is in relation to self-efficacy beliefs and performance in writing.Key Words: Self-efficacy, Attitude, Writing performanceen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe relationship among self-efficacy, attitude and performance in English writing classes at tertiary level
dc.title.alternativeÜniversite düzeyinde İngilizce yazma sınıflarındaki özyeterlik, tutum ve başarı arasındaki ilişki
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmWriting classes
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.identifier.yokid10058719
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUFUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid375810
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess