Vocabulary testing techniques and Iraqi EFL learners` views on them
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın ana konusu 'Kelime Ölçmedir'. Buradaki amaç kelime bilgisinin nasıl ölçüleceği konusudur. Araştırmanın çerçevesi teorik ve uygulamalı kısımlar olmak üzere iki kutba ayrılmıştır.İkinci ve üçüncü bölümlerdeki teorik kısım boyunca bir dilde ölçme konusuna ışık tutuldu ve ilgili hususların standartlaştırılması açısından testin temel bileşenlerini açıklandı. Daha sonra test hazırlamanın sebeplerine ve çokça bilinen güvenilirlik ve geçerlilik konularına değinildi.Ayrıca örneklemlerle birlikte test tipleri ve çok yönlü test tekniklerini gösterildi.Üçüncü bölümün üçüncü kısmında, kelime bilgisi konusu yer aldı ve genel olarak dilin doğal bir parçası olarak önemine değinildi. Bunun yanısıra kelime bilgisinin temel boyutlarına odaklanıldı ve neden kelime bilgisinin ölçülmesi gerektiği sorusuyla ilgilenildi. Bundan sonra değişik kelime bilgisi ölçme tekniklerini örneklemlerle belirtildi.Diğer taraftan dördüncü bölümün uygulama kısmında derslerde kelime bilgisi gelişimini ölçmek için en uygun tekniklere ve aynı zamanda test edilen grupların eğitim ve test edilme süreçleri boyunca ket vurma etkisine değinildi. Böylelikle, bu çalışma ile daha önce teorik kısımlarda belirtilen tekniklere vurgu yapılmıştır ve Irak'ta bulunan devlet okullarındaki dört denysel öğrenci grubuyla çalışılmıştır. Ortaokul düzeyindeki bu gruplar bayan öğrencilerden oluşan iki gruba ayrılmıştır ve bunlar A ve B grupları olarak kodlanmıştır. Ayrıca benzer şekilde erkek öğrencilerden oluşan gruplarda C ve D olarak isimlendirilmiştir.Daha sonra dördüncü bölümde nitel veriler toplanmış ve kelime bilgisini ölçmede en uygun ve etkili teknikleri bulmak için analiz edilmiştir. Böylelikle katılımcıların başarıları ve dil öğrenme ortamında bu metodlarla etkileşimleri stratejik öngörü oluşturmuştur. Son olarak, beşinci bölümde sonuç ve öneriler sunulmuştur.Anahtar kelimeler: İngiliz Dili Eğitimi (İDE), Kelime bilgisini ölçme, sınava girenler,test edenler, değerlendiriciler/notlayıcılar The main topic in this study is testing vocabulary. The purpose is to find out how vocabulary may be assessed. The research is categorized into two major poles; the theoretical and practical parts.Throughout the theoretical part in chapter two, the researcher shed lights on the core of testing itself in language teaching and explaining the basic divisions of tests in terms of standardization related issues. Then, this study moves to deal with reasons of testing as well as to investigate inner mostly concerning the criteria of a good test like reliability and validity concerns. Types of tests are also handled. Following a general outlook on testing, testing vocabulary is taken into focus. After that, various techniques of testing vocabulary would be presented with their examples.The practical part of the study consists of three sections. So, to see the effectiveness of various vocabulary testing techniques with the Iraqi EFL learners, the researcher tried to address some of variable well-known techniques with four groups of students in Republic of Iraqi public schools. These groups were divided as two female groups from secondary school, and coded as A and B, whereas the other two groups were males from another secondary school and were labeled as C and D. After the data collection, the result and discussion of these results are in the center. Finally, chapter five ends with the conclusion and suggestions in accordance with the study aims.Key words: English Language Teaching (ELT), Testing Vocabulary, Vocabulary Tests,Test-taker, Test-setter.
Collections