X ve Y kuşak çalışanlarının birbirlerine ilişkin algılarının iletişimlerine etkileri (Bir kamu kurumu örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; insan kaynakları yönetiminin işlev ve görevlerinin gerçekleştirilmesini etkileyen faktörler doğrultusunda bir kamu kurumunda çalışan X ve Y kuşak çalışanlarının birbirlerine ilişkin algılarının iletişimlerine etkilerinin neler olduğunu incelemektir. Araştırma bir kamu kurumunda çalışan ve rassal olarak seçilen, X ve Y kuşak çalışanlarından oluşmaktadır. X ve Y kuşak çalışanlarının birbirlerine ilişkin algılarını öğrenmek için 20 sorudan oluşan 5'li Likert kullanılmıştır. Elde edilen veriler, SPSS 15.0 istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz kapsamında elde edilen bilgiler ile ilgili frekans tabloları oluşturulmuştur. Sonuçların yorumlanmasında anlamlılık düzeyi olarak 0.05 ölçüt alınmıştır. Araştırmanın tek bir kurumda gerçekleştirilmiş olması kısıtlardan biridir, bu yüzden elde edilen sonuçlar genelleştirilemeyebilir. Araştırma sonucunda, X ve Y kuşak çalışanlarının birbirlerine ilişkin algılarının iletişimlerine etkileri incelendiğinde; `Farklılık ve Değişime Açık Olma`, `Takım Halinde Çalışmaya İstekli Olma` ile `Problem Çözücü Olma`ya yönelik algılarının X ve Y kuşak çalışanlarının iletişimlerini etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. `Örgüt ve İşe Karşı Şikayetçi Olma`ya yönelik algılarının ise, X ve Y kuşak çalışanlarının iletişimlerini etkilemediği sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Kuşak, Kuşak Kavramı, X Kuşak, Y Kuşak, İnsan Kaynakları Yönetimi, İnsan Kaynakları Yönetimini Etkileyen Faktörler, İletişim, Kuşaklararası İletişim, Algı, Kuşaklararası Algı. The purpose of this work, in accordance with the factors affecting the fulfilment of functions and tasks of human resources administration, is to study what the effects on their communication of the perceptions concerning each other of Generation X and Y personnel who work for a public institution are.The survey consists of Generation X and Y personnel working for a public institution and chosen at random. A Likert with five items consisting 20 questions was used to find out Generation X and Y personnel's perceptions concerning each other. The statistics obtained were analysed by using SPSS 15.0 statistics program. Frequency tables related to the data collected as part of the analysis were created. While interpreting the results, 0.05 was the criterion as significance level. That the survey was made at only one institution is one of the constraints, so the results which were obtained may not be generalized.As a result of the survey, when the effects on their communication of the perceptions concerning each other of Generation X and Y personnel is analyzed; the result indicates that their perceptions relating to `Being Open to Differences` , `Being Willing To Work As Team` and `Being Problem-solving` influence the communication of Generation X and Y personnel. But at the same time it is found out that their perceptions relating to `Having a Complaint Against Organization and Work` don't influence the communication of Generation X and Y personnel.Key Words: Generation, the Notion of Generation , Generation X, Generation Y, Human Resources Administration, The Factors Affecting Human Resources Administration, Communication, Intergenerational Communication, Perception, Intergenerational Perception.
Collections