Algılanan kurumsal itibarın iç paydaşların çalışma motivasyonuna etkisi: T. C. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı çalışanları üzerinde bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kurumsal itibar, örgütün tüm paydaşları tarafından nasıl algılandığı ile ilgilizaman içinde şekillenmiş değerlendirmeler bütününü ifade etmektedir. Kurumsal itibarkolay elde edilemeyen, oluşturulması uzun bir süreç ve çaba gerektiren, varlığı örgüteavantaj sağlayan stratejik bir kaynaktır.Paydaşların sahip olduğu değerler ile örgüt değerlerinin bütünleşmesi itibarkavramını doğurmaktadır. Kurumsal itibar günümüz rekabet ortamında avantajsağlayabilmek açısından oldukça önemli bir araçtır. Kurumların itibarlarını doğru vedikkatli yönetmeleri, paydaşlarını etkilemek ve kendilerine çekmek açısından yararsağlayacaktır. İç paydaşların kurumsal itibar algısı örgütün uyguladığı motivasyonaraçlarının etkinliği ile doğrudan ilişkilidir. Bu çalışmanın amacı T.C. Gümrük veTicaret Bakanlığı çalışanlarının, kurumsal itibara ne derecede önem verdiklerinibelirlemek ve kurumsal itibara ilişkin algılarının çalışma motivasyonları üzerindekietkisini ilişkisel tarama modeli kullanarak değerlendirmektir. Bu şekilde, kritikkurumsal itibar faktörlerinin saptanması ve farklı özelliklere sahip çalışanların kurumsalitibar algılarında yer eden hususların belirlenmesi; kurumsal yol haritalarınınnetleştirilmesine ve kurumsal stratejinin belirlenmesine yardımcı olabilecektir.Çalışmada Charles J. Fombrun ve ekibi tarafından 2000 yılında geliştirilenKurumsal İtibar Ölçeği'nin (Reputation Quotient-RQ) Türkçeye uyarlanmış şeklikullanılmıştır. Motivasyon araçları ölçeği olarak, Tarakçıoğlu ve arkadaşları tarafından2010 yılında oluşturulmuş ölçek kullanılmıştır. Ölçeklerin uygulanılması neticesindeelde edilen veriler istatistiki analiz yardımıyla irdelenerek sonuca ulaşılmayaçalışılmıştır. Corporate reputation is related to the entirety of evaluations over time perceivedhow the organization is shaped by all stakeholders. Corporate reputation is a strategicresource not easy to achieve, requiring a long process and effort to be created , givingadvantage by presence of it.The integration of values that stakeholders have and organizational values, raisesthe concept of reputation. Corporate reputation is a very important tool in today'scompetitive environment in terms of providing an advantage .The correct managementof corporate reputation is very useful to attract and impress to stakeholders. Theperception of internal stakeholders is related directly to the effectiveness of themotivational tools implemented by the organization. The purpose of this study is todetermine how much the ministry of customs and trades employees care to the corporatereputation and to evaluate the effect of their perceptions on corporate reputation withusing relational scanning model. Thus, the determination of the critical factors ofcorporate reputation and determination of the factors that influence employees 'perceptions of corporate reputation with different characteristics can help thecorporate's strategy to be determined and corporate's roadmap to be clarified.The corporate reputation Scale' Turkish adapted version which is developed byCharles J. Fombrun and his colleagues has been used in this study. The scale was usedcreated by Tarakçıoğlu and colleagues in 2010 as a motivational tools scale. The dataaccessed by the application of the scale was trying to be reached a conclusion byexamining the statistical analysis.
Collections