İşletmelerdeki kriz odaklı insan kaynakları uygulamalarının farklı mevkilerde çalışanlar üzerindeki etkilerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Örgütler, gelişen teknolojinin ve küreselleşmenin etkisiyle sürekli değişen bir iç çevre ve dış çevreye sahiptirler. Bu değişime uyum sağlayamayan örgütler üretim faaliyetlerini engelleyebilecek durumlarla karşılaşabilmektedirler. Bu durum önceden fark edilip gerekli önlemler alınmazsa, örgüt kriz sürecine girebilmektedir. Kriz, işletmelerin varlığını ve amaçlarını tehdit eden, farklı pozisyonlarda çalışan yöneticileri ve çalışanları strese sokan bir süreçtir. Kriz yönetiminin amacı, krizi önceden sezmek, önlemek için tedbirler almak ve çözümler üreterek krizi aşmaktır. Örgütlerin bu krizi başarıyla sonuçlandırması veya oluşacak kaybı en aza indirmesi için etkin bir kriz yönetimiyle birlikte etkin bir insan kaynakları yönetimi gerekmektedir. Bu nedenle kriz dönemi stratejileri uygulanırken örgütün en önemli kaynağı olan çalışanların fikirlerinin ve önermelerinin dikkate alınması, onların da bu sürece dahil edilmeleri gerekmektedir. Bu çalışmada; kriz ve kriz yönetim süreci teorik boyutlarıyla incelenmekte ve insan kaynakları yönetimi açısından ele alınmaktadır. Yaşanan krizlerin nedenleri, sonuçları, çözüm stratejileri ve farklı mevkilerde çalışanları etkileme düzeyleri yapılan araştırma ile uygulama bölümünde yer almaktadır. Organizations, with the effect of developing technology and globalization, have continuous fluctuant internal and external environment. The organizations which could not adapt to this change can confront a situations which block production activities. Organizations can get in a crisis period if this situation is not recognized beforehand and the necessary measures are not taken. The crisis is a menace to business entity and objectives, and a process that puts all executives and employees have different positions into stress.The objective of crisis management is to notice the crisis in advance, to take measures to prevent it and to find solutions to overcome the crisis.Active human resources management with efficient crisis management is needed to arrive at a successful conclusion or to minimize the losses that might occur. Therefore, organizations must take into account the employees' ideas and suggestions and include them into this process when crisis management strategies are implemented. In this study, the crisis and the crisis management process are examined theoretically and are dealt with in terms of human resources management. In the implementation part, there are causes of crises encountered, outcomes, strategies for solutions and a survey about the influence level on employees with different positions.
Collections