Suggested activities and materials for `English 5`
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İngilizce ders kitapları Türkiye eğitim sisteminde önemli bir rol oynamaktadır. İngilizce ders kitapları, İngilizce öğretmenlerinin ne öğreteceklerini ve öğrencilerin nasıl, ne kadar öğrenebileceklerini etkilemektedir. Milli eğitim Bakanlığı tarafından belirlenen ders kitaplarının devlet okullarında okutulması zorunlu olması ile birlikte, kitapların dil öğretiminde etkinliği İngilizce dil öğretiminde uzman kişiler, İngilizce öğretmenleri ve hatta öğrenciler tarafından sıklıkla eleştirilmektedir. Bu çalışmanın amacı, 5. Sınıfların İngilizce derslerinde okutulan English 5 adlı ders kitabının etkililiğinin araştırılması ve genç öğrencilerin iyi bir dil eğitimi alması için uygun görülmeyen aktivite ve materyallerin yerine alternatif aktivite ve materyallerin önerilmesidir. Veriler nitel metotlar kullanılarak toplanmıştır. Bu çalışmada sınıf içi dil öğretim ve öğrenimlerinin günlükleri tutularak ve videoya çekilmesi ile veriler toplanmıştır. Günlük tutma ve videoya çekme süreçleri eğitim öğretim yılının ilk dönemini kapsamaktadır. Çalışmanın katılımcıları, Ankara'da bir devlet okulunda her biri aynı sınıfta okuyan 20 tane 5. Sınıf öğrencisidir. Çalışmanın bulguları ders kitabında eksik bazı yönlerin olduğunu ortaya çıkartmıştır. Ders kitabı, dört dil becerisi üzerine etkili bir şekilde hazırlanmış olsa da, özellikle bazı konuşma ve yazma becerilerine yönelik aktivitelerin genç öğrencilerin dil eğitimlerinde yeterince etkili olmadığı görülmüştür. Alternatif aktivite ve materyaller farklı İngilizce dil kaynakları. İnternet kaynakları ve araştırmacının kendi hazırladığı kaynaklar aracılığıyla önerilmiştir. Anahtar Kelimeler: Ders Kitabı, Materyal Geliştirme, Genç Öğrenciler, Yabancı Dil Olarak İngilizce English Language Teaching (ELT) coursebooks play the major role in Turkey's education system. In this respect, they affect what teachers teach, how and how much students learn. While the use of coursebooks administered by the Turkish Ministry of Education is compulsory in state schools, the effectiveness of them is commonly criticised by ELT professors, teachers and even students in Turkey. The present study aims to explore the effectiveness of the current 5th grade coursebook 'English 5' and suggest alternative activities and materials instead of the activities seen as inappropriate for the young learners' good language learning. The data were collected using qualitative methods. The main data collection method for this study is journal keeping during the English language process and videotaping. The journal keeping and videotaping process extend over one semester of the education year. The participants of the study were 20 participants, all of whom are the 5th grade students of the same class in a state school in Ankara. The findings of the study have revealed that there are some missing points in the coursebook. Although the coursebook is well-prepared for the study of four skills of the language, especially some of the speaking and writing activities were seen as ineffective for the young learners' language learning. Alternative activities and materials were suggested by benefiting from the other written English language sources, the Internet sources and the researchers' own productions. Key words: Coursebook, Material Development, Young Learners, English Language Teaching (ELT)
Collections