Mobbingin bankacılık sektöründe performans yönetimine etkisi: Kamu bankaları ve özel bankaların karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İşyerinde psikolojik taciz ya da mobbing, insan iş yaşamına girdiğinden beri yaşanan ancak açığa çıkarılmaktan çekinilen, yokmuş gibi davranılan bir durumdur. İş hayatında mobbing, çalışma ortamında kişilere uygulanan her tür kötü muameledir. Mobbing kavramı ilk kez 19. yüzyılda biyologlar tarafından yuvalarını korumak için saldırganın etrafında uçan kuşların davranışlarını betimlemek amacıyla kullanılmıştır. Ancak kavramın günümüzdeki kullanımı farklılaşmış olup, iş hayatının en önemli sorunlarından birini ifade etmektedir. Mobbing, rahatsız edici davranışlarla ortaya çıkan ve zamanla acı vermeye başlayan, olayların birbirini izleyerek hız kazandığı, izin verildiği kadar da devam eden bir süreçtir. Bu araştırmanın konusunu bankacılık sektöründe mobbing ve bunun performans yönetimine etkisi oluşturmaktadır. En büyük sektörlerinden biri olan bankacılıkta karşılaşılan mobbing, bireyden kurumlara, çoğu zaman topluma yayılabilecek sonuçlar doğurmaktadır. Çalışmanın konusu, söz konusu etkilerin boyutu ve önemi nedeniyle bu biçimde belirlenmiştir.Çalışmanın amacı, bankacılık sektöründe çalışan insanların maruz kaldıkları mobbingin kişilerin iş performansına nasıl etki ettiğini bulmak ve mobbing ve iş performansını kişilerin cinsiyetine, yaşına, medeni durumlarına, eğitim durumlarına, kurumda çalıştıkları süreye ve kurumda çalıştıkları pozisyona göre değişim gösterip göstermediğini saptamaktır. Bankacılık sektöründe mobbinge ilişkin birçok çalışma bulunsa da, kamu bankaları ve özel bankalarda yaşanan mobbing ile ilgili karşılaştırmalı bir çalışma bulunmamaktadır. Bu bağlamda çalışmanın kamu – özel banka ayrımında mobbing sebepleri ve sonuçlarını ortaya koyarak literatüre önemli bir katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: Kamu Bankaları, Mobbing, Özel Bankalar, Performans Yönetimi Psychological harassment or mobbing in the office is a situation where people have been living since they first entered business life, but it is treated as if people are afraid to be dismissed. Mobbing in business life is all kinds of bad treatment done to people in working environment. The concept of mobbing was first used by biologists in the 19th century to describe the behavior of birds flying around an attacker to protect their nests. However, today usage of the concept is different and it is one of the most important problems of business life. Mobbing is a process that happens with disturbing behaviours and begins to give pain in time, its events follow each other and speed up and it lasts as long as it's allowed. The matter of this study is mobbing in the banking sector and its impact on performance management. Mobbing in banking, which is one of the largest sectors, can result in collectives spreading to individiual instutitions. The matter of the study was determined in this way because of the size and the importance of the above mentioned effects. The aim of the study is to find out how mobbing influences the performance of people in the banking sector and to determine whether the impact of mobbing on the performances varies according to the gender, age, marital status, educational status, service duration and position they are working. Although there are many studies on mobbing in the banking sector, there is no comparative study of mobbing in public banks and private banks. Therefore, it is thought that working in this context will make an important contribution to the litearature by revealing the causes and results of mobbing in public-private bank distinctions.Keywords: Mobbing, Performance Management, Private Banks, Public Banks
Collections