Tüketicilerin risk algıları ve internetten alışverişleri arasındaki ilişkiler: bir alan çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda ülkemizde internet kullanım oranlarının gösterdiği artış internetten alışverişin gelişimini etkilemiştir. İnternetten alışverişin artmasının sonucunda ürünün siparişinden, tüketiciye teslimine kadar tüm işlemler internet üzerinden yapılmaktadır. İnternetin gelişimiyle birlikte tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları ve işletmelerin satış stratejileri değişmektedir. İnternetten alışverişin tüketicilere sağladığı çeşitli avantajlar bulunmaktadır. Bu avantajlara rağmen tüketicilerin internetten alışveriş yapma ya da yapmama isteklerinin bazı sebepleri bulunmaktadır. Bu sebeplerden birisi de tüketicilerin algıladıkları risklerdir. Bu çalışmada tüketicilerin risk algıları ile internetten alışverişleri arasındaki ilişkilerinin belirlenmesi amacı ile bir araştırma yapılmış olup, internetten alışverişte algılanan risklerin tükericilerin risk algıları üzerinde etkili olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Sözcükler: internetten alışveriş, algılanan risk, satın alma davranışı The increased activity ratio of the internet usage has affected the development of internet shopping in recent years. The shopping activities ranging from ordering the products to the delivery of the goods to the customer have been made via internet on account of increased shopping through internet. The customers' shopping patterns and sale strategies of the companies have been subject to change with regards to the development on internet. There have been various advantages of internet shopping to the consumers. There have been certain reasons for the consumers' disposition around shopping from internet or not, despite the given advantages of internet shopping. One of the reasons is the perception of risk by the consumers. In this study, the inquiry was conducted in order to identify the correlation between consumers' risks perception and the internet shopping, and it was concluded that the risk perceptions during internet shopping have influence over the risk perceptions of the consumers. Keywords: internet shopping, perceived risk, purchasing behavior
Collections