Özel öğretim kurumlarında kariyer yönetimi ve performans değerleme sisteminin okul yöneticileri ve öğretmenlerin başarılarına yansıması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, özel öğretim kurumlarında istihdam edilen yöneticiler ve öğretmenlerin kariyer grubu olarak ele alınmış, kariyer hedeflerinin ve performans değerlemelerinin bu gruptaki etkileri ile ilgili çalışılmıştır.Bu araştırma özel öğretim kurumlarında görev alan ilk ve ortaöğretim okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin kariyer hedeflerini belirleme, performans değerlemelerini ve bu hedef değerlemelerin kurumlarda yapılan çalışmalarda ne derece dikkate alındığını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır.Bireyin mesleği ile ilgili beklentileri, ihtiyaçları, hedefleri ve bilgi-beceri birikimleri birey ve örgüt verimliliğini arttıran bir durumdur. Kariyer hedeflerinin belirlenmesi, performans değerlemenin işgörene gerçekçi ve doğru sunulması bireyin mesleki anlamda gelişmesine katkı sağlayacaktır. İşgörenin işteki başarıları, çalışanın kendisinden bekleneni ne ölçüde yaptığı, işine kişiliğinin olumlu yansıması, iş başarısı ve iş amaçlarını gerçekleştirme dereceleri ödül, başarı ve verimlilik sistemi ile değerlendirilmektedir.Araştırmadan elde edilecek bulgu ve yorumlar, kariyer grubu, kariyer hedeflerini belirleme ve bu doğrultuda kullanılacak olan performans değerleme sistemleri ile eğitim kurumlarındaki tüm işgörenlere ışık tutulmaktadır. Elde edilen veriler sonucunda eğitim kurumunun ve işgörenlerin performanslarını arttırıcı etkenler yetkili kişilere rehber olacaktır.Bu araştırmanın dayandığı temel sayıltılılar aşağıdaki gibidir.1. Özel Akıllı Eğitim Kurumları okul yöneticileri ve öğretmenleri olarak faaliyete katılan 106 kişiye uygulanmıştır.2. Araştırmaya katılan, dört okul yöneticisi ve 102 öğretmen, ölçekleri içtenlikle cevaplandırmıştır.Araştırma, Kariyer yönetimi, Performans Değerleme ve 2015-2016 eğitim-öğretim yılında, Ankara ilinde Gölbaşı, Yenimahalle, Eryaman, Etimesgut, Çankaya ilçelerinde görev yapan özel ilköğretim ve ortaöğretim kariyer grupları ile sınırlandırılmıştır. Araştırma 16.06.2016-25.01.2017 tarihleri arasında yapılmıştır.Çalışmamızın adından da anlaşılacağı gibi hipotez sorumuz özel öğretim kurumlarında kariyer yönetimi ve performans değerleme sisteminin okul yöneticileri ve öğretmenlerin başarılarına yansımaları şeklindedir. In this research, the administrators and teacher employed in private educational instutions were considered as career groups and the effects of career goals and performance evaluations on this group have been studied. This research was carried out in order to determine the career goals of primary and secondary school administrators and teachers working in private educational instutions and to evaluate the performance evaluations and the extent to which these target values are taken into account in the studies carried out in instutions.The expectations, needs, goals and knowlwdge-skills of the individual about his/her profession increase the productivity of individual and organization. The determination of career goals, realistic and correct presentation of performance apprisal to the worker will contribute to the development of the individual in the professional sense. The success of the worker in the work, the degree of expectation of the employee, the positive reflection of the personality in the work, work performance and the achievement of the job success are assessed by the award,success and the efficiency system.Findings and comments to be gained from the research is determined the career group and career goals and the performance apprisal system to be used in this direction and shed lights on all workers who are working in educational instutions. As a result of the obtained data, the factors which increase the performance of the educational instution and the workers will be guide to the authorized people.The basic premises on which this research is based are as follows.Private Akıllı Educational Instutions have been applied to 106 persons who joined the activity as school administrators and teachers.Four school administrator and 102 teacher who participated in the survey responded sincerely to the scales.Research, Career Management, Performance Assessment is limited with the private primary and secondary career groups working in the districts of Ankara which are Gölbaşı, Yenimahalle, Eryaman, Etimesgut and Çankaya in the academic year of 2015-2016. This research was carried out between 16.06.2016-25.01.2017.As it is understood by our study, our hypothesis is that the career management and performance evaluation system in private educational instutions that reflects the success of school administrators and teachers.
Collections