Örgütsel iletişim türlerinin gözden geçirilmiş motivasyon faktörleri üzerine etkisi: Üretim sektörlerinde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, işletmelerin kendilerini koruyup geliştirmeleri, hedefe ulaşmaları konusunda bütünlüğü sağlayabilmeleri, işletmenin tüm üyeleri ile eş güdümlü uyum içinde çalışılırken aynı zamanda her işletmenin kendini yenilemesi, geliştirmesi ve günümüzün rekabetçi koşullarında sürekliliğini sağlayarak hedeflerine ulaşabilmesini sağlayabilmek adına bazı çıkarımlar ortaya koyacağı için önem taşımaktadır. Örgütlerin hedeflerine ulaşabilmesi için çalışanların örgüt amaçlarını tam olarak anlaması ve örgüt içi iletişimin örgüt yapısına göre doğru kurgulanması gerekmektedir. Bu çalışmanın temel amacı, örgütsel iletişimin çalışan motivasyonu üzerindeki etkilerinin tespit edilmesidir. Örgüt hedeflerinin, örgüt içi çalışanlara benimsetilmesi için örgüt içi iletişim sürecinin etkin olarak kullanılması gerekmektedir. Örgüt hedeflerine çalışanlar sayesinde ulaşacak olan işletmeler, çalışanların performanslarını yükseltmek amacında oldukları için sürece motivasyonu da dahil etmektedirler. Rekabetin günden güne arttığı günümüz koşullarında verimlilik ön plan çıkmaktadır.Değişen ve gelişen yoğun rekabet ortamındaki örgütlerin sürekli iletişim politikalarını geliştirmeleri örgüt başarısı için önemlidir. Bu bağlamada örgütsel iletişim; örgütün işleyişini sağlamak, örgütün amaçlarını gerçekleştirmek amacıyla örgüt içi bölümler ve örgüt çevresi arasında girişilen devamlı bilgi paylaşımını sağlayan bir süreçtir. Örgütsel iletişim; karmaşıklaşan yönetim yapılarında uzmanlaşmanın önem kazandığı, teknolojik gelişmelerin hızlandığı, şeffaflığın önem kazandığı günümüzde oldukça önemli bir yere sahiptir. Çalışanlarını motive eden ve işletme içi iletişimi sağlayan yönetimler işletmeleri başarıya ulaştırmada etkili yöntemler belirlemektedirler. Motivasyon; işletme başarısı için çalışan memnuniyetinin önemli bir unsurudur. Motivasyon ise belirli bir iletişimle sağlanmaktadır. Ankara'da üretim yapan firmalarda yapılan bu çalışmada, örgütsel iletişimin çalışan motivasyonu üzerine etkisi vurgulanmaktadır.Çalışma üç ana bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde örgüt kavramı, iletişim kavramı, iletişim süreçleri ve unsurları, örgütsel iletişim fonksiyonları ve örgütsel iletişim türleri anlatılmıştır. İkinci bölüm; motivasyon ve güdüleme kavramları ile ilgili kuramların açıklandığı kısımdan oluşmaktadır. Üçüncü bölümde ise örgütsel iletişimin çalışan motivasyonu üzerindeki etkilerini belirlemeye yönelik bir araştırma yer almaktadır.İletişimin motivasyon üzerindeki etkilerini inceleyerek üretim sektöründe çalışanların gereksinimlerini anlamak ve örgüt hedeflerine ulaşmak için çalışanların gereksinim duyduğu iletişim biçimlerini vurgulayarak çalışan motivasyon ile çalışan verimliliğini sağlamak amaçlanmıştır. Bu çalışma ile; üretim sektöründe çalışanların motivasyonlarına etki eden faktörlere ve motivasyonu sağlayacak iletişim türlerine ulaşılmaktadır. Ayrıca, bu çalışmanın üretim sektörüne hem pratik hem teorik anlamda katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: İletişim, Motivasyon, Performans, Örgüt, Çalışan The importance of this study that organization protects and improve themselves, to ensure integrity in reaching the target, to cooperate harmoniously with all the members of the enterprise while at the same time to renew and develop itself and to be able to reach its targets by providing continuity in today's competitive conditions.In the main of this study that determine the organizational communication affects on motivation of employees. Intra organizational communication is to be used effectively in order to organizational targets are adapted to the employees in the organization. Enterprises that will reach the organization targets through their employees include motivation in their process as they are aimed at raising the performance of employees. Productivity is at the forefront in today's conditions where competition is increasing day by day. It is important for organizational success to improve, the continuous communication policies of organizations, in a changing and developing intense competition environment.Organizational communication in this context; to ensure the functioning of the organization is a process that provides continuous information sharing between organizational departments and organizational environment in order to realize its goals.The importance of organizational communication has a very important place nowadays where today technological developments accelerate and transparency becomes important, specialization in complicated management structures comes into prominence.In order, for the intra organizational communication to be effective and successful, the managers must be willing to interact with the employees, give importance to their suggestions, and threat equally to each employee.Managements which motivate their employees and provide communication within the company determine effective methods to achieve enterprises to success.Motivation; is an important factor of employee satisfaction for business success. Motivation is provided by a certain communication. In this study that worked with the manufacturing companies located in Ankara, the effect of organizational communication on employee motivation is emphasized.This study consists of three main parts. In the first part of the study, the concept of organization, concept of communication, communication processes and elements, organizational communication functions and types of organizational communication are explained. In the third part, there is a research to determine the effects of organizational communication on employee motivation.By examining the effects of communication on motivation, to understand the needs of the employees in the production sector and reaching organization goals, to provide employee productivity through employee motivation is intended by emphasizing the forms of communication that employees need for it.With this study, by reaching the factors that affecting motivations of the employees in the production sector, the types of communication that will provide motivation has found and it is thought that it will contribute in production sector both in practical and theoretical terms.Keywords: Communication, Motivation, Performance, Organization, Employee
Collections