Toplam kalite yönetimi ve TKY algılarının özel sektör üzerine etkilerinin istatiksel araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de yabancı firmalar ile gerçekleştirilen ortaklıklarla birlikte, uluslararası rekabette ivme kazanmak gibi unsurlar üretimin kalitesinin artmasına sebep olmuştur. Kalitenin önem kazanmasıyla, 1991 yılında ülkemizdeki bir ilk olan Kalite Derneği (KALDER) kurulmuştur. KALDER'in kurulmasının ardından her büyüklükteki işletme için eğitimler düzenlenmiş, bu konuda bilgilendirmeler yapılmış, sonuç olarak işletmeler de kalitelerini geliştirme yolunda adımlar atarak belgelendirmelere önem vermeye başlamışlardır. Bu sayede, TKY sistemleri Türkiye'de de uygulanmaya ve yaygınlaşmaya başlamıştır. Çoğunlukla özel sektörde rastlanıyor olsa da TKY kamu sektöründe de yer bulmuş orada da farklı uyarlamalar yapılmıştır. Dünya ticaretinin geldiği boyutlar ve teknolojik gelişmeler sebebi ile artık TKY sistemi uygulamalarından uzak durarak büyük ve başarılı bir organizasyon yürütmek oldukça güç bir hayal haline gelmiştir.Toplam Kalite Yönetimi, bir işletmede mal veya hizmet kalitesinin arttırılması, dolayısıyla müşteri memnuniyetinin artması, verimliliğin artması, pazardaki beklentilerin karşılanmasının kolaylaştırılması, süreçlerin kısalması, iyi işçi-işveren ilişkilerinin sağlanması gibi faydalar sağlamaktadır. Özellikle özel sermayeli kuruluşların rekabet gücü için çok önemli bir anlayış haline gelmiştir. Günümüzde özel işletmelerin birçoğu bu yönetim sistemlerini bünyelerine uyumlu hale getirmeye başlamış ve bu sayede piyasada daha güçlü konumlara gelebilmişlerdir.Bu Tez'de Toplam Kalite Yönetimi kavramı ve bugüne nasıl geldiği, özellikle ülkemizde ne gibi örnek çalışmaların yapıldığı araştırılmıştır. TKY uygulamalarının benimsendiği özel sektör işletmelerinde anket çalışması yapılmış, TKY uygulamalarına çalışanların bakış açısının nasıl olduğu anlaşılmaya çalışılmıştır. Cinsiyet, yaş, eğitim düzeyi ve demagojik özellikler esas alınarak, TKY uygulamalarının hangi çalışanlar tarafından daha çok benimsendiği, hangi koşullarda bu uygulamaların daha başarılı olduğu araştırmamızın konusunu oluşturmuştur. Anahtar kelimeler: Kalite, toplam kalite yönetimi, müşteri, altı sigma, çalışanlarda toplam kalite algısı Partnerships with foreign companies in Turkey, such as gaining momentum at an international level, have led to an increase in the quality of production. In 1991 Quality Association (KALDER) was established in our country. Following the establishment of KALDER, trainings were organized for every size enterprises started to give importance to certification by taking steps to improve their qualities and TQM systems started to be applied and spread in Turkey as well. Although mostly found in the private sector, TQM has also been in the public sector and there have been different adaptations. Due to the dimensions of world trade and technological developments, it is now a very difficult dream to conduct a large and successful organization by avoiding TQM system applications.Total Quality Management provides benefits to an enterprise, such as increasing the quality of goods or services, there by increasing productivity, facilitating the fulfillment of market expectations, shortening off all processes, and ensuring good employee-employer relationships. It has become a very important insight especially for companies with private capital. Today many private enterprises have begun to harmonize these management systems with their own structures and have come to a stronger position on the market.In this thesis, the concept of Total Quality Management and how it has been done today, especially what kind of studies are done in our country has been researched. Questionnaire studies were conducted in private sector enterprises where TQM applications were adopted and it was attempted to understand how the point of view of working TQM practices is. Based on gender, age, level of education and demographic characteristics, It has been investigated which employees are more likely to adopt TQM practices and under which conditions these practices are more successful.Key Words: Quality, Total Quality Management, Customer, Sixsigma, Total Quality Management Perception of Employees.
Collections