Çalışma yaşamında örgütsel iklimin örgütsel sessizlik üzerindeki etkileri ve bir örnek çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzün rekabet koşullarında örgütlerin başarısında çalışanların rolü giderek artmaktadır. Son dönemlerde yapılmış birçok araştırma katılımcı bir yönetim anlayışıyla yönetilen örgüt iklimine sahip işletmelerin daha başarılı sonuçlar aldıklarını göstermektedir. Gerçekten, tüm örgüt çalışanlarının davranışları, duyguları ve tutumları, örgüt iklimini meydana getirerek onlarla birlikte kendine özgü bir kimlik oluşturmaktadır. İşgörenler, ekonomik krizler ve başka birtakım nedenlerle işini kaybetme ve çalıştığı pozisyonun değiştirilmesi endişesi yaşayabilir. Ayrıca dedikoducu, problem çıkarıcı ve sürekli şikayet eden biri olarak algılanma kaygısı da sözkonusu olabilir. Tüm bunlar örgütte hakim olan iklim nedeniyle çalışanın, içinde bulunduğu durumdan memnun olduğu biçiminde algılanmasına neden olabilir. Bunun sonucunda örgütte hakim olan bu iklim, işgörenin gerçek performansını ortaya koymasına engel olabilir.Türkiye'de sağlık alanında örgütsel sessizlik konusunda yapılan çalışmaların yeterli olmadığı görülmektedir. Bu nedenle sağlık çalışanları bakımından örgütsel sessizlik davranışını kırmak, sağlık çalışanları alanına katkı sağlamak ve dikkat çekmek kanımızca gerekli ve önemlidir. Bu nedenle yaptığımız bu çalışma sağlık çalışanlarının sessiz kaldığı konuların, sessizleşme nedenlerini ve sessizleşmenin sağlık çalışanları açışından algılanmakta olan sonuçlarını ortaya koyma amacındadır. Bu araştırmada da gösterildiği gibi, işgörenlerin sessiz ve pasif bir tutumda olmaları örgütün gelişim ve değişimini bir şekilde ama çoğunlukla olumsuz yönde- etkilemektedir. Bu nedenle günümüz rekabet koşullarında örgütler yok olma tehlikesiyle bile karşı karşıya kalabilmektedirler. Bu çalışmada bireylerin örgüt iklimi algısı ve örgütsel sessizlik algısı araştırılmış ve bu amaçla oluşturulan anket Ankara'daki bir sağlık kuruluşunda uygulanmıştır. Katılımcıların yaklaşık % 20'lik kısmı örgütsel sessizlik ile ilgili sorularda sıkıntılarını ve sorunlarını ifade ederken çekinmediklerini ve düşüncelerini saklamadıklarını bildirmişlerdir. Anahtar kelimeler: Örgüt iklimi, örgütsel sessizlik. In today's competitive environment, the role of employees in the success of organizations is steadily increasing. In recent researches it has been observed that the organizations with a climate of organizational governance managed with more participatory management approach are getting more successful results. Indeed, every organizations' employees' behaviors, emotions and attitudes bring together the organizational climate and together they form a unique identity.Employees can be anxious for the life of their occupation in the organization and the risk of losin their positions due to economic crises and for some other reasons. Additonally, they might think others regarding him or her gossiping, not problem-solving, and a perpetual complainter. All these, due to organizational climate, might be regarded that the employee is happy in the company. As a result, this climate, can prevent the maximum performance of the employee. Studies on organizational silence in the field of health in Turkey are not sufficient. In this sense, it is necessary and important to break down the behavior of organizational silence, to make a contribution to the workers of the health sector and to gather some attention to the health workers. For this reason, this study is carried out with the aim of understanding the specific subjects of the silent employees of the health sector, the causes of the silence as well as the perceived consequences of the organizational silence of the health workers.As we tried to show in this study, the silent and passive attitude of the workforce influences the development and change of the organization in a way, but mostly in the negative. For this reason, even in today's competitive conditions, organizations may even face the danger of extinction. In this study, it is investigated the peceptions of organizational silence and climate of the employees and a related questionnaire prepared for the employees working in a health institution in Ankara. Approximately 20 % of the participants reported that they did not hesitate and hide their thoughts while expressing their problems and problems with organizational silence.
Collections