Örgütsel stresin işgören performansı üzerinde etkileri ve stres yönetimi: Kamu ve özel sektör bankacılığı üzerine bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz koşullarının hızla değişmesi ile birlikte artan rekabet, günden güne değişen teknolojik gelişmeler, işletme ve çalışanların yetkinliklerinin artması ile beraber ortaya çıkan değişme ve yenilenme isteği, bireyleri yoğun stres faktörü ile karşı karşıya getirmektedir. Stres genellikle olumsuz bir kavram gibi algılansa da, doğru şekilde yönetilip, verimli şekilde kanalize edildiğinde, bireyi ve örgütü motive ederek örgütü ve iş gören performansı ile verimliliği olumlu yönde etkilemektedir. Fakat günümüzde hala çözümlenememiş bir problem olarak görüldüğünden, örgütlerin beşeri gücünü ve etkililiğini etkileyen, maliyetleri arttırarak ekonomileri ve günlük yaşantıyı zorlayan en önemli unsur olarak adlandırılmaktadır.Hem örgüt hem de birey için fizyolojik, sosyolojik ve maddi- manevi anlamda büyük kayıplara neden olan stres faktörünün örgütsel performans üzerine etkisi, stresin en yoğun yaşandığı bankacılık – finans alanında yapılan bir çalışma ile incelenmiştir. Çalışmanın yazınsal derleme kısmında yer alan ilk bölümde, bireysel ve örgütsel stresin tanımı, stresin aşamaları, türleri ve kaynakları incelenmiştir. İkinci bölümde ortaya çıkan stresin hangi sonuçları meydana getirdiği ve oluşan sonuçların bireysel ve örgütsel olarak stres yönetimi altında nasıl düzenlenebileceği incelenmiştir. Üçüncü bölümde ise, performans kavramının tanımı yapılarak, örgütsel stresle performans ilişkisi ele alınmış olup, stresin örgütsel ve bireysel performans üzerinde yaratığı etkiler ve sorunlar incelenmiştir. Çalışmanın ankete dayalı son kısmında ise araştırma sonuçlarına yer verilmiştir. Araştırmanın uygulama alanı, Türkiye'de bulunan kamu ve özel sektör bankalarında çeşitli görevlerde bulunan 25-48 yaş arası, çeşitli eğitim ve deneyim düzeylerinde yer alan kişilerden oluşmaktadır. Araştırma kapsamında 160 anket formu dağıtılmış olup, tam ve eksiksiz 148 adet form araştırma kapsamına dâhil edilmiştir. The increasing competition with the rapid change of today's conditions, Daily changing technological developments, the demand of change and innovation which arise from the increasing competencies of the enterprises and employees, confront the individuals with an intense stress factor. Although stress is often perceived as a negative concept, when it is properly managed and canalised efficiently, it can positively affect the organization and job performance while motivating the individuals and the organization itself. However, because stress is still considered as an unresolved problem today, it is called the most important factor that can affect the manpower and effectiveness of organizations while pushing economies and everyday life in a bad manner with increasing costs. The effect of the stress factor, which causes both physiological and sociological loss for both the organizations and the individuals, on organizational performance has been investigated in a study conducted in the field of banking and finance, where stress is most experienced. In the first part of the study's literary compilation, the definition of individual and organizational stress, the stages of stress, its types and sources are examined. In the second part, it is examined that what kind of consequences this emerging stress brings out and how these results can be organized individually and organizationally under stress management. In the third part, performance concept is defined, organizational stress and its relation with performance factor is discussed and the effects of stress on organizational and individual performance and related problems are examined. The final part of the study was based on the results of the research. The application area of the research is composed by people with various education and experience levels, between the ages of 25-48, who are in various positions in public and private banks in Turkey. 160 questionnaires were distributed and 148 full and complete forms included in the scope of the research.
Collections