Sağlık sektörü örgütsel çatışmalar ve mobbing
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sağlıkla ilgili herhangi bir mesleği icra etmek; gönüllülük esasına dayanır. Mutsuz sağlık çalışanıtoplumumuzun yaşadığı ancak gerekli ciddiyetle yaklaşılmayan toplumsal sorunlardan biridir.Yeterli değeri görmediğini düşünen sağlık çalışanları, emeklerinin karşılığını alamamaktan,yapılan düzenlemeleri sınırlı ve yetersiz bulmaktan ve toplumun ciddi sıkıntısı olan şiddetin hertürlüsüne maruz kalmaktan yılmış, tıbbi terminoloji adı `Tükenmişlik Sendromu` ile mücadeleetmektedir.Sağlık Sektörü sorunları oldukça karmaşık ve detaylıdır. Nedenleri de sorunlar kadar çeşitlidir.Hastanelerde birçok uzmanlığın bir arada çalışma zorunluluğu, Sosyal Devlet anlayışındaücretsiz olan sağlık hizmetinin özel sektörün aktif katılımı sonucu değişimi, çalışan haklarındayapılan düzenlemeler, eğitsel sıkıntılar, teknolojik yenilenmeler ve devlet sağlık politikalarınedenler arasında yer alan temel başlıklardır. Hızlı gelişen her sahada yönetsel, hukuksal, işkalite düzey ve güvenliği, çalışan haklarının korunması gibi sorunların varlığı olağan kabuledilebilmekte; sorunların profesyonel platformlarda tartışılıp çözüm aranması sektör açısındansevindirici bulunmaktadır.Tez de anket soruları Özel-Devlet Kurumu farkı gözetmeden sektörün tüm çalışanlarınayöneltilmiş, çalışanların mutsuzluk kaynakları ve yönetim kaynaklı sorunları tespit edilmeyeçalışılmıştır. Anket sorularını cevaplayan katılımcıların kişi ve kurum isimleri gizli tutulmuştur.Mobbing kavramı günümüzün en sıkıntılı yönetsel süreçlerinden biridir ve Sağlık Sektörü ilebirlikte sıklıkla anılıyor oluşu; anket ve tez sürecinde etkili olmuştur. Yönetsel anlamdakieksikliklerin çatışma süreçlerine etkisi, sağlık çalışanlarının stres, şiddet ve baskı algıları,mesleklerine olan sevgileri ve sağlık sektöründe gördükleri en büyük sıkıntıları tespit edilmeyeçalışılmıştır.Anket sonuçları hipotezleri genellikle doğrulamaktadır. Sonuç bölümünde çözümler üretilmeyeçalışılmaktadır.Anahtar Kelime: Çatışma, Sağlık Sektörü Çatışmaları, Örgütsel Çatışma Performing any health related profession is based on volunteerism. Unhappy health worker isone of the social problems that our society has been experiencing, but it is not taken seriously.Health workers, who think that they are not appreciated enough, are tired of not being paid offfor their labor, finding the regulations made limited and insufficient, and being exposed to allkinds of violence, which is a serious problem of the society, and they are struggling with BurnoutSyndrome, as it is called in medical terminology.The problems of Health Sector are complex and detailed. Their causes are as varied as theproblems. The necessity for many specialties to work together in hospitals, the change in freehealth service brought about by the inclusion of private sector, the regulations made aboutrights of employees, educational problems, technological renewal and state health policy are themain topics among the causes. The existence of problems such as managerial, legal ones aswell as those about business quality, level and security, and protection of employee rights inevery fast-growing field is being considered as usual; and the fact that problems are beingdiscussed in professional platforms and solutions are sought is regarded pleasing.In the thesis, the questions of the questionnaire were directed to all the employees of the sectorwithout regard to the difference of between Private and Public Institutions, and the sources ofunhappiness and management-related problems of the employees are tried to be found. Thepersonal information and the institutions of participants who responded to the questionnaire arekept confidential.The concept of mobbing is one of the most troublesome administrative processes of our timeand the fact that it is often referred to within the Health Sector has been effective in the processof questionnaire and dissertation. The impact of the managerial shortcomings on the conflictprocesses, the health workers' perceptions of stress, violence and pressure, their affection fortheir profession and the biggest problems they have experienced in the health sector have beentried to be determined.The questionnaire results generally confirm the hypotheses. In the conclusion, solutions aretried to be found.Keywords: Conflict, Health Sector Conflicts, Organizational Conflict
Collections