İnsan kaynaklarında performans değerlendirme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada İnsan Kaynakları açısından Performans değerlendirmenin gerekliliği ve yararları anlatılmıştır. Bu amaçla tekstil sektöründe çalışanlarla bir anket çalışması yapılmıştır. Performans değerlendirmenin temel amacı çalışanların yeterliklerinin artırılması ve eksiklerinin giderilmesi yolu ile kariyerlerini örgüt amaçları doğrultusunda gerçekleştirilmesine yardımcı olunmasıdır. Bu bakımdan performans değerlendirme insan kaynakları geliştirme ve iş süreci iyileştirmesinin temelinde yer alan vazgeçilmez ve sürekli bir uygulamadır. Doğru uygulanmadığı takdirde çalışanlar arasında huzursuzluk, motivasyonunda azalma ve güven kaybına yol açacak ve ayrıca işletme için hatalı sonuçlar getirip başarısızlığa yol açabilecek bir uygulamadır. Genel olarak performans değerlendirmenin uygun, nesnel ve somut biçimde geçerli araçlarla uygulanmasının gerekliği üstünde durulmuştur. Bununla ilgili yapılan tekstil sektöründeki anket çalışmasında Güvenilirlik ki-kare analizi, varyans analizi ve t testi yapılmıştır. Performans değerlendirme çalışması teorik olarak incelenmiştir. Dört tane hipotez uygulanmış ve bu hipotezler Varyans ve Ki-kare testleri ile değerlendirilmiştir. Değerlendirme sonuçlarına araştırmada yer verilmiştir. This study describes the necessity and merits of performance evaluation in terms of Human Resources. For this purpose, a survey was conducted with the employees in the textile sector. The main aim of the performance evaluation is to increase the competencies of the employees and to help their careers to be realized in line with the organizational goals by eliminating the deficiencies. Performance evaluation in this respect is an indispensable and ongoing practice that is at the core of human resource development and business process improvement.unless implemented properly, uneasiness among employees can lead to reduced motivation and loss of trust, and also an erroneous result that can lead to erroneous results for the business. In general, it has been emphasized that performance evaluation should be applied with appropriate, objective and concrete means. Reliability chi-square analysis, variance analysis and t-test were conducted in the questionnaire study related to this. The performance evaluation study was theoretically examined. Four hypotheses were applied and these hypotheses were evaluated by the variance and Chi-square tests. The results of the evaluation were included in the research.
Collections