Yeşil ürün satın alan tüketicilerin yaşam tarzlarının belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde nüfus artışı hız kazanması beraberinde tüketim ve tüketicilerin sayısını artırmıştır. Bu artış çevre problemlerinin ortaya çıkmasına neden olmuştur. Teknolojinin hızla ilerlemesi ve doğal kaynakların bilinçsizce kullanımı giderek büyüyen bir çevre kirliliğine neden olmuştur.Çevreye verdikleri zararı fark eden bireyler, çevreyi korumak ve çevre kirliliğini en aza indirmek için tüketim alışkanlıklarında değişikliklere gitmişlerdir. Bu nedenle tüketiciler daha az kirlilik yaratan, atıkları azaltan ve daha fazla geri dönüşümü olan ürünleri tercih etmişlerdir. Bu ürünleri tercih eden bireyleri gözlemleyen işletmeler ürün yelpazelerini genişleterek çevreye daha az zarar veren ürünler üretmeye başlamıştır. Bu durum pazara yeni bir boyut kazandırarak yeşil ürün, yeşil fiyat, yeşil dağıtım, yeşil tutundurma, yeşil tüketici kavramları ortaya çıkmıştır.Çalışmada 420 anket uygulanmış, geçerli olan 399 anket değerlemeye alınmıştır. Anketin verileri SPSS 23,0 istatistik programı ile analiz edilmiştir. Araştırmada tanımlayıcı istatistikler, açıklayıcı istatistikler, açıklayıcı faktör analizi, korelasyon ve çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Sonuç olarak çalışmanın temel amacı yaşam tarzının yeşil ürünlere yönelik tutumlar üzerindeki etkisini değerlendirmektir. Anketimiz Ankara ili genelinde yeşil ürün kullanan 18 yaş üstündeki tüketicileri kapsamaktadır. Anket sonuçlarına göre ürün üzerindeki işaret ve semboller, reklam ve promosyonlar, enerji tasarrufu sağlayan, fonksiyonel ve geri dönüşümü sağlanan ürünler satın alma üzerinde etkilidir. Anahtar Kelimeler: Yaşam Tarzı, Yeşil Pazarlama, Çevre Dostu Ürün. Nowadays, the increase in population growth has increased the number of consumers and consumption. This increase has caused environmental problems. The rapid progress of technology and the unconscious use of natural resources has led to increasing environmental pollution.Individuals who realize the harm they have given to the environment have gone through changes in their consumption habits to protect the environment and to minimize environmental pollution. For this reason, consumers prefer products which create less pollution, decreased waste and more recyclable. Companies that observe the consumers who buy these products have begun to produce products that are less harmful to the environment by expanding their product range. This brought a new dimension to the market and led to the emergence of green products, green price, green distribution, green distribution, and green consumer concepts.420 questionnaires were applied in this study, 399 valid questionnaires were included in the evaluation process. The questionnaire data were analyzed by SPSS 23.0 statistical analysis program. Descriptive statistics, explanatory statistics, descriptive factor analysis, correlation and multiple regression analysis were used in this study. As a result, the basic aim of this study was to evaluate the impact on the lifestyle attitudes towards green products. This survey covers consumers over the age of 18 who use green products throughout Ankara province. According to the survey results, signs and symbols on the product, advertising and promotions, energy saving, functional and recycled products are influential on purchasing.Key words: Lifestyle, Green Marketing, Eco-Friendly Product.
Collections