Hemşirelerin bilgi teknolojileri hazırbulunuşluğunun iş performansına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yeni teknolojilerin verimli kullanılması zaman ve maliyet tasarrufu ile hizmet kalitesinin arttırılması açısından çok önemlidir. Bu verimli kullanımın gerçekleşmesi için personelin belli bilgi, beceri ve mental özelliklere sahip olması, yani hazır bulunması gerekmektedir. Bu çalışmada hemşirelerin bilgi teknolojilerine hazırbulunuşluk seviyeleri ve bunun iş performansına olan etkisi incelenmiştir. Yüzde 77'si kadın ve yüzde 87,5'i 36 yaşın altında olan katılımcılara sorulan anket sorularıyla araştırma icra edilmiştir. Buna göre, katılımcıların %85'i internete mobil cihazlarıla bağlanmaktadır. Elde edilen veriler ile dört hazırbulunuşluk değişkeni çıkarılmıştır. Buna göre katılımcıların ortalama teknolojik beceri hazırbulunuşluğu, tutum hazırbulunuşluğu, bilgi teknolojileri hazırbulunuşluğu ve kurumsal destek hazırbulunuşluğu sırasıyla, 3,83±0,82, 3,67±0,57, 3,85±0,59 ve 3,65±0,66 olmuştur. Buna göre katılımcılar teknolojiye aşina bir grubu temsil etmektedir. Ancak teknolojik becerileri hazırbulunuşluğu ve göreve yöenlik bilgi teknoloji hazırbulunuşluklarının diğer iki değişkenden tutum hazırbulunuşluğu ve kurumsal hazırbulunuşluklara oranla daha yüksek olması yapılan işlere daha iyi yansıtmalarının mümkün olduğunu göstermektedir. Demografik değişkenlerin hazırbulunuşluğa etkileri de incelenmiştir. Buna göre medeni durum, eğitim seviyesi ve cinsiyetin hazırbulunuşluğa anlamlı bir etkisi gözlemlenmemiştir. Katılımcının yaşı bilgi teknolojileri hazırbulunuşluğunu etkilemektedir. En yüksek ortalama hazırbulunuşluk puanını alan grup 25 yaş altıyken, en düşük puanı 36 yaş üstü katılımcılar almıştır. Dolayısıyla yaş ile teknolojik hazırbulunuşluk arasında negatif korelasyon mevcuttur. Sonuçlara göre bilgi teknolojileri hazırbulunuşluğun 4 boyutuna ilişkin ortalama değerleri 3,75±0,65 olup hemşirelerin az bir kişisel çabayla çok daha iyi bir seviyeye gelebileceği görülmektedir. Bunlara göre bilgi teknolojilerine yönelik hazırbulunuşlukların hemşirelerin iş performansını olumlu yönde etkilediği ve geliştirilmeye açık olduğu söylenebilir.Anahtar SözcüklerBilgi Teknolojileri, Hemşire, İş Performansı, Hazırbulunuşluk Efficient usage of new technologies is very important in terms of time and cost savings and increasing service quality. Staff needs to be ready by having certain knowledge, skill and mental attributes in order to realize this efficient usage. In this study nurses' readiness for information technologies and the impacts to their job performance have been investigated. A framework has been created thanks to a survey conducted with participants, 77% of which were women and 87.5% of which were under the age of 36. According to the survey, 85% of the participants connect to the internet with mobile devices. Four readiness variables have been created with the obtained data. According to this, participants' overall technological skill readiness, attitudinal readiness, information technologies readiness and institutional support readiness are 3,83±0,82, 3,67±0,57, 3,85±0,59 and 3,65±0,66 respectively. This means that the participants represent a group, which is familiar with technology. However, since their skills and informational technology readiness are higher than other two of the variables, it seems that they are likely to not be fully reflecting their technological skills to their jobs. Demographic variables' impact on readiness have also been investigated. According to this, significant impacts of marital status, education level and gender on readiness have not been observed. The age of the participants, however, affects information technologies readiness. The group with highest overall readiness score is under the age of 25, whereas participants over the age of 36 have obtained the lowest score. Therefore, there is a negative correlation between age and technological readiness. According to the results, it can be seen that the average values of the four dimensions of informational technology readiness values are 3,75±0,65 and it can be also seen that nurses can reach to a much better level with a little effort. Enlightment of these findings, it can be concluded that readiness intended for information technology effects the job performance of nurses positively and promising for the development.KeywordsInformation Technologies, Nurse, Job Performance, Readiness
Collections