Neuro linguistic programming (NLP)`nin işletmelerdeki çatışma yönetimi stratejileri (Tarzları) üzerine etkilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz rekabet koşullarında işletmelerin yaşamlarını sürdürebilmeleri ve istenilen amaçlara ulaşabilmeleri, üretim sürecine etki eden tüm kaynakları, etkin bir şekilde yönetebilmelerine bağlıdır. Bu kaynaklardan biri olan insan kaynağı, önemli bir kilit kaynaktır. Örgütsel başarı, yönetici ve çalışanlar arasındaki iyi ilişkilerden beslenmektedir Kişilerin beklentilerindeki değişmeler, yoğun rekabet ortamı vb. çevresel faktörler bireyler arasındaki çatışmaları artırmaktadır. İşletmelerde, çatışmanın meydana çıkaracağı faydaları kullanabilmek ve yıkıcı sonuçlarını engellemek için çatışmayı etkin bir şekilde yönetmek gerekir. İşletmelerde, çeşitli seviyelerde ortaya çıkan çatışmalar ve bunların yönetilmesi süreci, yöneticilerin enerjilerini ve zamanlarını büyük ölçüde alan konulardandır. İşletmeler, sürekli değişen piyasa şartlarına uyum sağlamak ve örgüt bünyesindeki farklı sorunlara çözümler üretebilmek için yeni paradigmalara ve düşüncelere ihtiyaç duymaktadır. Günümüzde birçok işletme, örgütsel hedeflere ulaşmak için, NLP tekniklerinden faydalanmaktadır. NLP, hem örgütsel ve hem de kişisel gelişim bakımından özellikle son yıllarda oldukça dikkat çeken bir gelişim aracı olarak iletişim, motivasyon, insan kaynakları yönetimi, örgütsel iletişim, danışmanlık, eğitim, sağlık, liderlik, spor vb. birçok alanda uygulanmaktadır. NLP, insan kaynağının iletişim, liderlik ve takım yönetimi yeteneklerini geliştirerek örgütlerin performansının ve veriminin artırılmasında işletmeler destek olacak bir davranış ve düşünce modelidir. Çalışmamızda, Neuro Linguistic Programming (Nlp)'nin işletmelerdeki çatışma yönetimi stratejileri(tarzları) üzerine etkilerini araştırılmıştır. Bu amaçla, Ankara ilinde kamu ve özel sektörde, yönetici ve çalışan pozisyonunda bulunan 240 kişiye, Rahim (1983) tarafından geliştirilmiş ve Gümüşeli (1994) tarafından Türkçeye çevrilmiş olan örgütsel çatışma ölçeği, uygulanmıştır. NLP eğitimi ile çatışma yönetimi stratejileri (tarzları) arasındaki ilişki, SPSS 22.0 istatistiksel analiz programı yardımıyla araştırılmıştır. Araştırmanın sonucunda, NLP Eğitimi almış ve almamış yöneticiler ve çalışanlar arasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Çatışma Yönetimi, Çatışma Yönetim Stratejileri (Tarzları), NLP, Neuro Linguistic Programming. In today's competitive conditions, the enterprices are able to sustain their lives and reach the desired goals and they depend on their ability to manage all the recourses that affect the production process effectively.Human recourses, one of these recourses, is an important key resource. Organizational success feeds on good relations between managers and employees.Changes in people's expectations, intense competition enviranment, etc. environmental factors, inceraese conflicts among individuals. In enterprises it is necesory to effectively manage the conflict in order to use the benefils of conflict and to prevent prevent its destructive consequences. The conlicts that ocur at various levels in the enterprises and their management process are the subjectsthat take energies and time of the managers to a great extent. Businesses need new paradigma and thougts to adapt to changing market conditions and to produce solutions to diffent problems within the Organization. Nowadays, many compaties benefit from NLP techniques to achieve Organizational goals.NLP, Communication, motivation, human recourses management, orgınizational Communication, consultancy, education, health, Leadership, sports, etc… is a development tool that has attracted consideroble attetion especially recent years in term of both organizational and personal development. It is applied in many fields. NLP is a model of Behavior an thinking that will support businesses in enhancing the performance and efficiency of Organizations by improving the communication Leadership and team management capabilities of human recourses. In our study, the Effect of Neuro Linguistic Programming (NLP) on conflict management strategies in enterperces were investigated. For this purpose, 240 people in hi public and private sector in Ankara and in Administrative and emplayee positions were developed by Rahim (1983) and Organizational interferometer which was translated in to Turkish by Gümüşeli, was applied. The relationship betwenn NLP training and conflict management strategies was invertigated using SPSS 22.0 statistical analysis program. As a result analysis program. As a result of the study, significent differences were founda between managers and emplayees who had and didn't receive NLP training. Key Words: Confict Management, Confilct Management Strategies, NLP, Neuro Linguistic Programming.
Collections