An analysis of preparatory school EFL instructors` perceptions on integrating internet-assisted technologies into classroom use
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknoloji hayatımızın her alanında kullanılmaktadır bu yüzden eğitiminin ayrılamaz birparçası olduğu gerçeği şaşırtıcı değildir. Teknoloji ve teknolojik aletlerin kullanımı hemöğrencilere hem de öğretmenlere üretmek, yaratmak, iletişim kurmak ve birbirleriyle işbirliği içinde çalışmak için fırsatlar sunmaktadır. İnternet aynı zamanda öğrencilere sınıfdışında da pratik yapabilme olanağı sağlar bu sebeple İnternet destekli dil öğretiminindoğru uygulanması dil öğretiminde önemlidir. Öğretmenlerin pek çoğu interneti veinternet destekli teknolojileri kullanıyor gibi görünüyorlar ancak bu konudakiyeterlilikleri hakkında çok az bilgi vardır.Şu ana kadar verilen ışığında, bu çalışma İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten öğretimgörevlilerinin İnternet destekli dil öğretimin sınıf içinde uygulanması konusundakibilgilerini, bakış açılarını ve algılarını analiz etmeyi amaçlar. Bu çalışmaya Ankara'dakiözel ve devlet üniversitelerinde görevli, İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten toplam 103tane öğretim görevlisi katılmış ve dil öğretimi esnasında kullandıkları çevrimiçikaynaklar, internet destekli dil öğretimini nasıl uyguladıkları ve İnternet teknolojileriniyabancı dil öğretiminde kullanma konusundaki bilgilerini nasıl değerlendirdiklerikonusunda sorulan sorulara cevap vermişlerdir. Öğretim görevlilerinin internet desteklidil öğretiminin kullanımına karşı tutumlarını tanımlamak için nicel araştırma yöntemiuygulanmış ve bilgiler çevrimiçi bir anket yoluyla toplanmıştır. Anketten toplananbilgiler SPSS 22 uygulanarak analiz edilmiştir.Bu çalışmanın sonucunda öğretmenlerin büyük çoğunluğunun İnternet teknolojilerindenmümkün olduğunca çok faydalanma eğilimi olmasına rağmen bu teknolojileri sınıf içindenasıl uygulayacakları konusunda halen bilgi eksiği olduğu ortaya çıkmıştır. Yine de genelolarak dış faktörler internet destekli dil öğretiminin uygulanmasını engellemektedir.Ayrıca sonuçlar öğretmenlerin yıl bazında deneyimlerinin de bu teknolojilerinkullanımını ve farkındalığını etkilediğini göstermiştir. Sonuç olarak bu çalışmaya katılanöğretim görevlileri internet destekli dil öğretiminin yabancı dil öğretimine dâhil edilmesikonusunda olumlu bir tutum göstermişlerdir. iiAnahtar Kelimeler: İnternet Destekli Dil Öğretimi, Bilgisayar Destekli Dil Öğrenimi,İnternet Ağı, İngiliz Dili Eğitimi, Teknoloji, İnternet. Technology has been used in every sphere of life; thus, it is not surprising that the use oftechnology has become an inseparable part of teaching. The use of technology andtechnological tools offers many great opportunities for both learners and educators toproduce, create, communicate and cooperate. The Internet also provides learners with theopportunity to practice outside the classroom so the correct instruction andimplementation of Internet-assisted language teaching are essential in language teaching.The majority of teachers seem to use the Internet and Internet-assisted technologies forteaching purposes; however, little is known about their knowledge of the Internet inteaching.In the light of the ideas mentioned so far, this study aims to analyze and identify EFLinstructors' knowledge, perspectives, and perceptions on the integration of Internetassisted language teaching into foreign language classrooms. A total of 103 EFLinstructors employed at preparatory schools of public and private universities in Ankaraparticipated in the survey and responded to the questions about the online resources thatthey make use of while teaching, how they implement Internet-assisted language teachinginstruction and how they rate their knowledge of the Internet technologies in terms ofteaching a foreign language. To identify the attitude of instructors toward theimplementation of Internet-assisted language teaching, a quantitative research methodwas conducted and the data was gathered through an online questionnaire. Data gatheredfrom the questionnaire was analyzed applying SPSS 22.The findings of the study revealed that although the majority of teachers showed atendency to benefit from Internet technologies as much as possible, they still lackinformation on how to exploit them in class. However, mostly external factors limit theimplementation of Internet-assisted language teaching. Results also showed that years ofexperience affect awareness and the use of these technologies in class. Overall, instructorsshowed a positive attitude toward the integration of Internet-assisted language teachinginto foreign language classes. ivKeywords: Internet-Assisted Language Teaching, Computer-Assisted LanguageLearning, Web 2.0, English Language Teaching, Technology, Internet
Collections