Şiddet mağduru kadınların bilişsel süreçlerinin nöropsikolojik testlerle değerlendirilmesi: Şiddetin bellek ve dikkate etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada kadın sığınmaevinde kalan kadınların yaşamış oldukları şiddet sonucunda şiddetin bellek ve dikkate olan etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Ankara ili sınırları içerisinde bulunan kadın sığınmaevinde yaşamına devam eden 20 şiddet mağduru kadın araştırma grubunu oluşturmuştur. Kontrol grubunu ise şiddete maruz kalmamış 20 kadın oluşturmuştur. Çalışmada yer alan 40 kadına Beck Depresyon Ölçeği, Beck Anksiyete Ölçeği ve Travma Sonrası Stres Tanı Ölçeği uygulanmıştır. Çalışmadaki kadınların dikkat düzeylerine değerlendirmek için Stroop TBAG Formu Testi, İşaretleme Testi, Görsel İşitsel Sayı Dizileri (GİSD-B) Testi, İz Sürme Testi ve Sözel Akıcılık Testi uygulanarak şiddetin dikkate olan etkisi incelenmiştir. Şiddetin belleğe olan etkisinin incelenmesi için Rey Karmaşık Figür Testi ve İşitsel Sözel Öğrenme Testi uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucuna göre, TSSB geliştiren şiddet mağduru kadınların dikkat performansları açısından (odaklanılmış/ seçici ve sürekli dikkat), bellek performansı (kısa süreli bellek, uzun süreli bellek ve serbest hatırlama) ve öğrenme performansları açısından kontrol grubu arasında herhangi bir farklılık saptanmamıştır. The aim of this study was to investigate the effects of violence on women as a result of violence they experienced in women's shelter.The women's shelter in the province of Ankara, which continues to live in the women's shelter victims of the 20 women formed the research group. The control group consisted of 20 women who were not exposed to violence.Beck Depression Inventory, Beck Anxiety Inventory and Posttraumatic Stress Diagnostic Scale were applied to 40 women in the study. Stroop TBAG Form Test, Marking Test, Audiovisual Number Sequences (GISD-B) Test, Trait Test and Verbal Fluency Test were applied to evaluate the attention level of the women in the study. Rey Complex Figure Test and Auditory Verbal Learning Test were applied to examine the effect of violence on memory. According to the results of the analysis, no difference was found between the control group in terms of memory performance (short-term memory, long-term memory and free recall) and learning performance in terms of attention performance (focused / selective and continuous attention) of women victims of violence who developed PTSD.
Collections