Narsisizm, yalnızlık ve ilişkili olma gereksinimi ile facebook, twitter ve instagram kullanımı arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, narsisizm, yalnızlık ve ilişkili olma gereksinimi ile üç popüler sosyal paylaşım sitesi (SPS) olan Facebook, Twitter ve Instagram kullanımı arasındaki ilişkinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmaya katılan toplam 153 üniversite öğrencisinin öncelikle sosyal paylaşım sitesi kullanım özellikleri sorgulanmış ardından da Narsisistik Kişilik Envanteri (NKE-16), UCLA Yalnızlık Ölçeği ve İhtiyaç Doyumu Ölçeği'nin İlişkili Olma alt ölçeği uygulanmıştır. Daha sonra, her bir sitede araştırmaya özel olarak oluşturulan hesaplar aracılığı ile katılımcıların SPS kullanım verileri geçmiş 12 ay için doğrudan gözlem yoluyla incelenmiştir. Araştırmanın niteliksel olarak yapılandırılan bu kısmında katılımcıların sosyal ağ (arkadaş, takip eden ve edilen sayıları vb.) ve sosyal etkinlik göstergeleri (beğeni, yorum sayısı vb.) ile paylaşım içerikleri (görsel/metin, kendi/diğeri ilgili, sosyal/eğlence/bilgi içerikli vb.) sınıflandırılmış ve sayısallaştırılmıştır. Sonuçlar, kişilik faktörlerinin her bir SPS ile faklı biçimde ilişkili olduklarını göstermiştir. Regresyon analizi farklı farklı SPS kullanım biçimlerini yordayan kişilik faktörlerini ortaya çıkrmıştır. Bulgular mevcut alan yazını çerçevesinde tartışılmaktadır. The aim of the present study was to examine the relationship between narcissism, loneliness, and need for relatedness and the use of three popular social networking sites (SNS), namely Facebook, Twitter, and Instagram. The participants, consisting of 153 university students, were initially asked about characteristcs of their SNS use and then filled the Turkish adaptations of Narcissitic Personalty Inventory (NPI-16), UCLA Loneliness Scale, and Need for Relatedness subscale of Need Satisfaction Scale. Later, using specially created profiles on each site, the participants' last 12 months' SNS usage data was collected by means of direct observation. During this qualitative stage of the study, the indicators of participants'social network (number of friends, followers, followed etc.) and social activity (number of 'likes', comments etc.) as well as contents of their posts (image/text, self/others related, social/humor/informational) were classfied and digitized. Results showed that studied personality factors are related to each SNS in a different manner. Regression analysis revealed personality factors prediciting certain SNS behavior. The findings are discussed in the light of existing body of literature.
Collections