Ortaöğretim öğrencilerinin psikolojik sağlamlık düzeylerinin algılanan sosyal destek, benlik saygısı ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ortaöğretim öğrencilerinin psikolojik sağlamlık düzeylerinin algılanan sosyal destek, benlik saygısı ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Bu amaçla ortaöğretim öğrencilerinin psikolojik sağlamlık düzeyleri; algılanan sosyal destek düzeyleri, benlik saygısı düzeyleri, cinsiyet, okul türü, sınıf düzeyi ve yakın arkadaş sayısı bakımından incelenmiştir.Bu araştırma ilişkisel tarama modeline uygun bir araştırmadır. Araştırma 2017-2018 eğitim öğretim yılında Ankara ilinde bulunan çeşitli ortaöğretim kurumlarında okuyan 883 (342 kız, 541 erkek) ortaöğretim öğrencisinden elde edilen veriler ile gerçekleştirilmiştir.Araştırmada veriler Çocuk ve Genç Psikolojik Sağlamlık Ölçeği, Algılanan Sosyal Destek Ölçeği-Revizyonu, Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği ve araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmadaki verilerin normalliğinin test edilmesi amacıyla veriler üzerinde Kolomogorov Smirnov testi yapılmış ve daha sonra verilerin analizi kısmına geçilmiştir. Verilerin analizi esnasında; çoklu regresyon analizi, t testi, tek yönlü varyans analizi ve Kruskall- Wallis testleri kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları; ortaöğretim öğrencilerinin psikolojik sağlamlık düzeylerinin algılanan sosyal destek ve benlik saygısı düzeyleri tarafından yordandığını, Algılanan Sosyal Destek Ölçeği'nin alt ölçeklerinin de psikolojik sağlamlığı yordadığını, ortaöğretim öğrencilerinin psikolojik sağlamlık düzeylerinin okumakta oldukları okul türlerine, devam ettikleri sınıf düzeylerine ve sahip oldukları yakın arkadaş sayılarına göre farklılaştığını ancak cinsiyetlerine göre farklılaşmadığını göstermektedir.Anahtar Sözcükler: Psikolojik Sağlamlık, Algılanan Sosyal Destek, Benlik Saygısı The aim of this study is to examine the psychological resilience levels of secondary school students in terms of perceived social support, self-esteem and various variables. For this purpose, psychological resilience levels of students were examined; in terms of perceived social support levels, self-esteem levels, gender, school type, class level and number of close friends.This research is suitable for relational screening model. The research was carried out with the data obtained from 883 (342 female, 541 male) secondary school students in Ankara in the 2017-2018 academic year.The data were collected by means of Child and Young Psychological Stability Scale, Perceived Social Support Scale-Revision, Rosenberg Self-Esteem Scale and personal information form prepared by the researcher. Kolomogorov Smirnov test was used to test the normality of the data in the research and then the analysis of the data was started. During the analysis of the data; Multiple regression analysis, t-test, one-way ANOVA and Kruskall-Wallis tests were used.The findings of the study show that the level of psychological resilience of secondary school students are predicted by perceived levels of social support and self-esteem. The perceived social support sub-scales are predict the psychological resilience, and the psychological resilience levels of secondary school students differ according to the school types, grades and number of close friends but its not differ according to gender.Keywords: Psychological Resilience, Perceived Social Support, Self-Esteem
Collections