Evaluation of the efl coursebook `new language leader- intermediate` from the perspectives of students and teachers
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenenlerin sayısı hızla arttığı için, ders kitabı değerlendirme sürecinin araştırılması kaçınılmaz hale gelmiştir. Her ne kadar küresel pazarda mevcut olan zengin çeşitlilikteki kitaplar olumlu bir durum olarak değerlendirilse de, bu çeşitlilik aynı zamanda belirli bir bağlamda en uygun ders kitabını seçmesi beklenenler için zorluk yaratabilir. Kapsamlı ve etkili bir ders kitabı değerlendirme süreci için, ölçütlerin belirlenmesi ve uygun araçların seçilmesi önerilmektedir. Şimdiye kadar belirtilen fikirlerin ışığında, bu çalışma 'New Language Leader –Intermediate' adlı İngilizce ders kitabının öğrenci ve öğretmenlerin görüşleri alınarak değerlendirilmesini amaçlamıştır. Bu çalışma, İngilizce'nin öğretim dili olduğu bir devlet üniversitesinde gerçekleştirilmiştir. Karma yöntemlerle araştırma tasarımı benimseyen araştırmada veri toplama aracı olarak anketler, kontrol listeleri ve yarı yapılandırılmış görüşmeler kullanılmıştır. Yabancı Diller Yüksekokulu'nda 100 öğrencinin katılımıyla bir anket formu ve aynı kurumda çalışan 20 öğretmene uygulanan kontrol listesi ile nicel veriler toplanmıştır. Nitel veri sağlamak ve sonuçları derinleştirmek için kontrol listesi sürecine katılan tüm öğretmenlerle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Nicel veriler SPSS 21 ile istatistiksel analizlerle incelenmiş ve nitel verilerin analizi için içerik analizi kullanılmıştır.Analiz sonuçları, öğrenciler arasında ciddi bir memnuniyetsizlik olduğunu ve sadece birkaç öğrencinin ders kitabını tekrar bir ders materyali olarak kullanmaya istekli olduğunu göstermiştir. Bununla birlikte öğrenciler, kitabın çeşitli etkileşim türleri ve dört dil becerisini dengeli şekilde sunma gibi özellikleri yönünden memnuniyetlerini belirtmişlerdir. Öğretmenlerden toplanan verilerin analizi, ilginç içerikler sağlama ve kullanıma yönelik hususlar gibi bazı özellikler hakkındaki eleştirilerine rağmen, öğretmenlerin genel olarak ders kitabına karşı olumlu bir tutum sergilediklerini göstermiştir. Bu bağlamda, analizlere dayanarak, hem ders değerlendirme sürecindeki uygulayıcılara hem de ilerideki araştırmalara destek sağlamak amacıyla bazı çıkarımlar ve öneriler sunulmuştur. Since the number of EFL learners is growing at an accelerated rate, the need to investigate the coursebook evaluation process has become inevitable. Although the rich variety of books available at the global market is regarded as an advantage, the variety may also result in a challenging situation for those who are expected to choose the most suitable coursebook for a specific context. It is suggested that criteria be determined and suitable instruments be chosen for a comprehensive and efficient coursebook evaluation process. In the light of the ideas mentioned so far, this study aims to evaluate the EFL coursebook 'Language Leader- Intermediate' from the perspectives of students and teachers. The current study was carried out at a state university, where English is the medium of instruction. The study, adopting a mixed methods research design, employed checklists, interviews and semi-structured interviews as data collection instruments. Quantitative data were gathered through a questionnaire with the participation of 100 students at the School of Foreign Languages and a checklist administered to 20 teachers working at the same institution. In order to provide qualitative data and get in depth results, semi-structured interviews were carried out with all of the teachers participated in the checklist process. The quantitative data were examined through statistical analyses via SPSS 21, and content analysis was employed in order to analyse the qualitative data.The results of the analyses have indicated that there is a significant dissatisfaction among the students and only few students are willing to have the target coursebook as a course material again. However, there are certain aspects of the coursebook such as variety of interaction types and presenting four language skills in balance with which the students have expressed their satisfaction. The analyses of the data gathered from teachers have shown that overall, the teachers have a positive attitude towards the coursebook although they state their criticism regarding certain features such as practical considerations and including interesting content. In this sense, based on the analyses, some implications and suggestions have been presented with the purpose of providing support for both practitioners of coursebook evaluation process and further research.
Collections