Ergenlerde benlik tasarımı ve benlik saygısı düzeylerinin sosyal medya beğenilmeme korkuları üzerindeki etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ergenlerin sosyal medyada beğenilmeme korkusunu ölçmeye yönelik bir ölçme aracı eksikliğini gidermek ve bununla birlikte benlik tasarımı ve benlik saygısının sosyal medya beğenilmeme korkusu üzerindeki etkisini incelemektir. Ölçeğin madde havuzu oluşturulmuş ve uzman görüşüne sunulmuştur. Uzman görüşleri alındıktan sonra ölçek deneme ve asıl uygulama dâhil 842 kişiye uygulanmıştır. Elde edilen veriler ışığında geçerlilik ve güvenirlik çalışmaları yapılmıştır.Araştırma ilişkisel tarama modeline göre yürütülmüş olup araştırmada geliştirilen sosyal medya beğenilmeme korkusu ölçeği ile benlik tasarımı ölçeği, benlik saygısı ölçeği ve araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu katılımcılara verilmiştir. Araştırmada sosyal medya beğenilmeme korkusu, benlik tasarımı ve benlik saygısı ile cinsiyet, sosyal medyada paylaşılan içeriklerin beğenilme sayısı ve sosyal medyadaki arkadaş sayısı değişkenleri arasında ilişki bulunmuştur. Bu araştırmada geliştirilen ölçme aracının alan yazındaki ölçme aracı eksikliğini gidereceği, elde edilen araştırma sonuçlarının `sosyal medya` konusundaki alan yazına katkı sağlayacağı ve araştırmacılara yol göstereceği umulmuştur. The purpose of this study is to examine the inadequacy of a measurement instrument to determine whether adolescents have a fear of being liked in social media and with to examine the impact of self concept and self-esteem on the fear of not being liked in social media. The item pool of the scale was created and presented to expert opinion. After receiving expert opinions, the scale have been applied to 842 people including pilot and main application. Validity and reliability studies have been carried out in light of the data obtained.The research was carried out according to the relational screening model and the relational screening model and the social media fear scale developed by the researcher, self-concept scale, self-esteem scale and personal information form prepared by the researcher were given to the participants. In the study, the relationship between social media fear of dislike, self-concept and self-esteem, gender, number of views shared by social media and number of friends in social media were found.In this study, it is hoped that the measurement tool would eliminate the lack of such measurement tools in the literature, which the results of the research would contribute to in the literature of social media that will guide the researchers.
Collections