Algılanan değerin marka sadakatine etkisi: Ankara ilinde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Algılanan Değerin Marka Sadakatine Etkisi: Ankara İlinde Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2019.Bu çalışmanın amacı, algılanan değer ve marka sadakati ilişkisini incelemektir. Bu kapsamda çalışma üç bölümde tamamlanmıştır. Birinci bölümde algılanan değer kavramı ele alınmıştır. Burada algılanan değerin tanımı, önemi, boyutları ve algılanan değer ölçekleri açıklanmıştır. İkinci bölümde, marka sadakatinin kavramsal ve kuramsal çerçevesi açıklanarak öncelikle markanın tanımı, önemi, yararları ve marka ile ilişkili kavramlar ele alınmıştır. Sonrasında marka sadakatini etkileyen unsurlar, marka sadakatinin önemi, türleri, seviyeleri ve marka sadakati yaklaşımları sunulmuştur. Üçüncü bölüm, araştırma metodolojisi ve bulgularının sunulduğu bölümdür. Araştırmada anket tekniği kullanılmış ve toplanan 420 veriden eksik ve hatalı olanlar çıkarıldığında kalan 399 veri ile analiz gerçekleştirilmiştir. Algılanan değeri ölçmek için PERVAL Ölçeği; marka sadakatini ölçmek için ise Marka Sadakati Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre algılanan değer alt faktörleri ve marka sadakati alt faktörleri arasında anlamlı ilişkiler bulunmaktadır.Anahtar SözcüklerAlgılanan Değer, Banka, Marka Sadakati The purpose of this study is to examine the relationship between perceived value and brand loyalty. In this context, the study was completed in three chapters. In the first chapter, the concept of perceived value is discussed. The definition, significance, dimensions of perceived value scales are explained in this chapter. In the second chapter, the conceptual and theoretical framework of brand loyalty is explained and firstly, the definition, importance, benefits and concepts related to brand are discussed. Then, the factors affecting brand loyalty, importance of brand loyalty, types, levels and brand loyalty approaches were presented. The third part is the research methodology and findings. Questionnaire technique was used in the study and the analysis was performed with the remaining 399 data from total of 420 collected. PERVAL Scale was used for measuring the perceived value and in order to measure brand loyalty, Brand Loyalty Scale was used. According to the results of the study, there are significant relationships between the perceived value sub-factors and the sub-factors of brand loyalty.KeywordsBrandBrand LoyaltyPerceived Value
Collections