The written, auditory perception and production of north american english diphthongs by non-native English teachers in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma; Milli Eğitime bağlı ortaokul ve liselerde halen çalışmakta olan ana dili İngilizce olmayan İngilizce öğretmenlerinin çift sesleri yazılı ve dinleme testlerindeki algılarını gözlemlemek ve bu sesleri telaffuzlarını incelemek amacıyla yapılmıştır. Sadece Amerikan İngilizcesindeki çift sesler değerlendirme ölçütü olarak kabul edilmiştir: / eɪ /, /aɪ/, /ɔɪ/, /oʊ/, /aʊ/. Temel hedef; İngilizce öğretmenlerinin bu çift sesleri yazılı ve dinleme testlerindeki algılarına bakmak ve bu ikili ünlüleri kelime içinde telaffuz ederken özellikle hangi seslerde zorluk yaşadıklarını ortaya koymaktır.Farklı eğitim seviyelerinde çalışmakta olan ve farklı bölümlerden mezun 30 İngilizce öğretmeni gönüllü olarak çalışmaya katılmışlardır. Sadece ortaokul ve lise düzeyinde çalışan öğretmenler denek olarak tercih edilmiştir. Veri toplama amacıyla yazılı, dinleme ve telaffuz testi olmak üzere üç farklı test türü kullanılmıştır. Ön test ve son testten elde edilen sayısal veriler SPSS paket program kullanılarak işlenmiştir. Yapılan çalışmalar sonunda İngilizce öğretmenlerinin çift ünlüleri en iyi algıladıkları test türünün dinleme testleri olduğu ve en zorlandıkları test türünün ise ses bilgisi gerektirdiği için yazılı testler olduğu görülmüştür. Yazılı ve dinleme testlerinden elde edilen ortak sonuç ise /oʊ/ sesinin her iki türde de en zor algılanan ses olduğudur. Telaffuz testi sonuçlarında ise /aʊ/ çift ünlüsünün en zor çıkarılan ses olduğu gözlemlenmiştir. Son olarak; ön test ve son arasında bir karşılaştırma yapılarak çift ünlülerin algı ve telaffuzunun geliştirilebileceği görülmüştür.Anahtar sözcükler: çift ünlü(çift ses), algı, telaffuz, duyma, tek ünlü hece, uzun ünlü, kısa ünlüler, Amerikan İngilizcesi, İngiliz İngilizcesi, üç heceli sesliler This study was carried out to investigate the written, auditory perception and production of diphthongs by non-native English teachers of Ministry of Education, who still work in secondary and high schools. Only American English diphthongs are the main concern of this research. They are / eɪ /, /aɪ/, /ɔɪ/, /oʊ/, /aʊ/.What is more, the main purpose of this study is to reveal whether non-native English teachers are aware of diphthongs in written, auditory and production tests or not and the most challenging diphthongs in recognition and production items. 30 non-native English teachers participated in the study from different backgrounds. Just secondary and high school teachers were preferred as testees. A variety of tests were used to collect data such as written, auditory and production tests as instruments. Pre and post-test designs were implemented. The numerical data obtained from the tests were administered with SPSS package program.The findings revealed that English teachers were successful in the auditory test the most. The most difficult test type for them was the written test since it necessitates phonological knowledge. According to the written and auditory test results, the most challenging diphthong has proved to be /oʊ/ while it is /aʊ/ in production test. Thus, it could be easily inferred from the comparison between pre and post test scores that it is possible to improve perception and production abilities of diphthongs. Keywords: Diphthongs, perception, pronunciation, audition, monopthong, long vowel, lax vowel, North American English, RP, triphthong
Collections