Lise öğrencilerinin yaşam doyumlarını belirlemeye yönelik ölçek geliştirme çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada ergenlik dönemindeki bireylerin yaşam doyumunu tek bir ölçek ile ölçmek için Liseli Öğrencilerde Yaşam Doyumu Ölçeği'nin (YDÖ) geliştirilmesi, amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini 2018-2019 eğitim öğretim yılında Ankara ilinde bulunan Lise Düzeyindeki Özel Okullar oluşturmuştur. Ölçek geliştirme çalışması sürecinde ön deneme aşamasını 270 liseli öğrenci, nihai uygulamada 406 liseli öğrenci oluşturmuş, toplamda 676 öğrenciye ulaşılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Liseli Öğrencilerde Yaşam Doyumu Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS paket programı ve Lısrel programı kullanılmıştır. Ölçeğin 270 kişiye uygulanan ön deneme uygulamasından sonra 42 maddelik ölçekten faktör yükleri düşük olan 25 madde çıkarılmış ve 17 maddelik ve 3 boyutlu nihai ölçek elde edilmiştir. Ölçeğin toplamına ait iç-tutarlık, güvenirlik ve test tekrar test güvenirlik katsayısı .78 olarak bulunmuştur. Alt faktörlere ilişkin iç-tutarlık ve test tekrar test güvenirlik katsayıları sırasıyla birinci alt faktör .83, ikinci alt faktör için .45 üçüncü alt faktör için iç-tutarlık güvenirliği .60 test tekrar test güvenirliği ise .74 olarak bulunmuştur. Ölçeğin geçerlik ve güvenirliğine ait bulgular, liselerde öğrenim gören öğrencilerin yaşam doyumu düzeylerini belirlemek üzere kullanılabilir nitelikte olduğunu göstermektedir. The aim of this study is to improve LSS for a highschool students (Life satisfaction scale) in order to evaluate individuals life satisfaction. The area of the study is formed by the private highschools in Ankara. In the process of developing the scale, 270 highschool students attended the preliminary test and for final, 460 highschool student participated to the study. As a result participants reached to 676 students. In this study, life satisfaction scale for highschool students,which is created by the researcher, is used as the data collection tool. In the analysis part SPSS and Lısrel were used. After the first trial with 42 items which is carried out on 270 students, 25 items which have low factor loads were left-out and at the end 3D scale with 17 items was created. Internal consistency, reliability and test retest reliability paramater are founded 78. Regarding sub-factors internal consistency, reliability and test retest reliability paramater are founded respectively, first sub-factor 83, second one 45, the reliability of third factor 60, and test retest reliability 74. Findings on validity and reliability of the test shows that it can be used for determining the life satisfaction level of highschool students.
Collections