Farklı düzey kamu yöneticilerinin bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik görüşlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, farklı düzey kamu yöneticilerin bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik görüşlerinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Ankete dayalı nicel bir çalışma olarak gerçekleştirilen uygulama için farklı düzey kamu yöneticilerinin bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik görüşlerini belirlemek üzere anket geliştirilmiştir. Anket uygulaması farklı düzeyde görev yapan 95 kişinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Söz konusu çalışma bulguları analiz edildiğinde, dijital yerli ve dijital göçmenler grubunda yer alan farklı düzey kamu yöneticilerinin bilgi ve iletişim teknolojileri kullanımının; kısa, orta, uzun vadeli yönetimsel işler ile karar desteği ve diğer yönetimsel işler üzerine olumlu bir katkı sağladığını düşündükleri sonucuna ulaşılmıştır.Elde edilen bulgular, kamu yöneticilerinin dijital yerli ve dijital göçmen olmaları durumuna göre görüşlerinde bir farklılık olmadığını göstermektedir. Bu yöneticilerin teknolojik araçlara yönelik görüşlerinin kamu hizmetlerini önemli ölçüde etkilemesi sebebiyle bu konu önceliklendirilmeli ve uygulamada yaşanan sorunlara yönelik kalıcı çözümler üretilmelidir. This study was carried out to analyse the opinions of public administrators at different level on information and communication technologies.A survey was developed to determine the views of public administrators at different level on information and communication technologies for the application, which was conducted as a quantitative study based on the survey. The survey was conducted with the participation of 95 administrators at different level. It is seen that using information and communication technologies of public administrators at different level, who belong to either digital native or digital immigrants group, has positive effect on short, medium, long-term managerial works, decision support and other managerial works, when the findings of the study are analyzed.The findings show that there is no difference in the opinions of public administrators according to their status as digital natives or digital immigrants. This issue should be prioritized as the views of these managers on technological tools have a significant impact on public services and permanent solutions should be produced for the problems in practice.
Collections