A case study in ninth grade students at a state school; differences between Kahoot! and traditional activities in terms of vocabulary retention
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Milli Eğitime bağlı Ankara Saray Kocalar Anadolu İmam Hatip Lisesinde, dokuzuncu sınıfta öğrenim gören öğrenciler üzerinde bir durum çalışması olarak yürütülmüştür. Bu çalışmada, internet üzerinde oynanan Kahoot! adlı oyunun kelimeleri akılda tutma üzerine etkisi ve öğrencilerin kelime öğreniminde Kahoot! kullanımı konusunda ki düşünceleri araştırılmaktadır. Bulgular öntest-sontest-kontrol grubu tasarımı ile elde edilmiştir. Kontrol grubu, geleneksel yöntemlerle hedef kelimeleri pratik ederken, deney grubu Kahoot! yardımıyla hedef kelimeleri pratik etmiştir. Çalışma dört hafta devam etmiştir. Öntest uygulanarak gruplar arasında kelime bilgisi açısından kayda değer bir fark olup olmadığına bakılmıştır. Hedef kelimelerin kalıcılık ölçümü bir adet hemen sonradan test ve bir adet kalıcılık testi ile yapılmıştır. Araştırma sonunda, deney grubunda bulunan 15 tane öğrenciye Kahoot! hakkında görüşlerini öğrenmek için bir anket uygulanmıştır. Testlerden elde edilen verilere bakılarak gruplar arasında anlamlı bir fark olduğu, Kahoot! kullanılan deney grubunun yapılan testlerde daha çok başarı elde ettiği tespit edilmiştir. Buna ek olarak, öğrenciler Kahoot!'un kelime öğrenmede etkili, eğlenceli, motivasyon artırıcı olduğunu ve hafızada kalıcılığı artırdığını bildirmişlerdir. ocabulary learning and teaching are substantial stipulation to learn a second language. But for the scholars language teaching is challenging and troublesome. Teachers have been searching new techniques and methods to instruct and practise vocabulary since learners have to acquire plenty of words in a short time. Technology presents new techniques and means from which teachers can benefit to teach and practise vocabulary. Traditional vocabulary teaching methods cause boredom, retaining new words with the help of game-based learning is more efficient and entertaining for the learners. So, the new technologic tools have gained popularity among the teachers. This study analyzes the effectiveness of online game called Kahoot! on vocabulary retention. A quantitative research was adopted to obtain the data. The quantitative data have been gathered by using pretest-posttest-control group design. Traditional exercises were used to practise the target words by the control group on the other hand experimental group practised the target words by using online game Kahoot!.
Collections