İş ahlakının kurum imajına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ahlak, insanoğluyla birlikte başlamış ve yaşamını sürdürmektedir. Ahlak, bir davranışın iyi kötü, doğru yanlış olarak toplum veya birey tarafından değerlendirilmesidir. Sivil hayatta olduğu gibi iş hayatında da ahlakın olmaması beklenemez. İşletmelerin sahip olduğu iş ahlakı da kurum olarak imajını, itibarını etkilemektedir.Bu tezin amacı, iş ahlakı algısının kurumsal imaj algısı üzerindeki etkisini ortaya çıkarmaktır. Bu doğrultuda; çalışmanın birinci bölümünde ahlak, iş ahlakı kavramları üzerinde durulmuş, ikinci bölümde iş ahlakını ilişkilendirildiği kurumsal imaj ve kurumsal imaj ile ilgili kavramlara yer verilerek literatür taraması yapılmıştır. Çalışmamın son bölümünde ise, iş ahlakının kurumsal imaja yönelik algısını daha iyi ölçmek için farklı sektörlerin bir arada bulunduğu Ankara'daki alışveriş merkezine uygulanan anket çalışması SPSS 22.0 versiyonundan faydalanılarak iş ahlakı alt boyutları ile kurum imajı arasındaki ilişki yorumlanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, iş ahlakı boyutlarının kurum imajı üzerinde etkisi olduğu ortaya çıkmıştır. Morality started with mankind and lives on. Morality is about to become a society or an individual as a behavior good bad, right wrong. As in civilian life, morality cannot be expected in business life. The business ethics of the enterprises also affects its image and reputation as an institution.The aim of this thesis is to reveal that the perception of business ethics is in the room of corporate image perception. In this direction; In the first part of the study, ethics is emphasized somewhere in business ethics. In the last part of my study, in order to better measure the perception of business ethics towards corporate image, survey work surveys in different shopping centers in Ankara can benefit from SPSS 22.0 version. According to the results, it was found that business ethics dimensions had an effect on corporate image.
Collections