Lisans öğrencilerinin bilişim etiği konusundaki tutumlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilişim ve bilişim teknolojilerinin etki ettiği alanlar her geçen gün günlük yaşantımızda daha çok yer almaya başlamıştır. Bilişimin hızla gelişmesiyle beraber pek çok yeni ortamlarda oluşmakta ve bilgiye hızla ulaşılmasını sağlamaktadır. Sistemlerin bilgiye erişimi kolaylaştırmasıyla beraber de etik sorunlar da artış gözlemlenmektedir. Bilişim alanında oluşan etik sorunları tanımlamak amacıyla da bilişim etiği kavramı oluşturulmuştur.Bu çalışmada 2018-2019 eğitim yılında Ufuk Üniversitesi'nde öğrenim gören lisans öğrencilerinin bilişim etiği konusundaki tutumları incelenmiştir. Araştırmaya toplamda 132 öğrenci katılmıştır. Araştırmada anket yöntemi kullanılmış, kullanılan anket araştırmacı tarafından oluşturulmuştur. Anket 2 bölümden oluşmaktadır; ilk bölümde demografik bilgiler yer alırken, ikinci bölümde ise bilişim etiği boyutlarına ilişkin maddeler bulunmaktadır. Araştırma sonucunda Ufuk Üniversite'nde öğrenim gören öğrencilerin bilişim etiği konusunda etik davrandıkları bulunmuştur. Yapılan bağımsız örneklem t testi sonucunda bilişim etiğinin fikri mülkiyet, gizlilik, erişilebilirlik ve doğruluk boyutları ile öğrencilerin cinsiyet bilgileri arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır. Ayrıca bilişim etiği boyutları ile öğrencilerin, öğrenim gördükleri bölüm ve bilişim teknolojileri kullanım süreleri arasındaki ilişki tek yönlü varyans analizi ile incelenmiştir. Edinilen bulgulara dayalı olarak, öğrencilerin öğrenim gördükleri bölüm ve bilişim teknolojileri kullanım süresi ile bilişim etiği boyutları arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır. Informatics and information technologies started effecting our daily life more and more. With the rapid development of informatics, many new environments are formed and information is provided rapidly. Ethical problems are also increasing as systems facilitate access to more information. To define ethical problems in the field of informatics, the concept of informatics ethics was formed. This study focuses on informatics ethics attitudes of undergraduate students studying at Ufuk University in the 2018-2019 academic year. A total of 132 students participated in the study. A questionnaire was used and the questionnaire was written by the researcher. The questionnaire consists of 2 parts; the first part is about demographic information. The second part focuses on issues related to informatics ethics and its dimensions. The study concluded that the students studying at Ufuk University behave ethically about informatics ethics. As a result of the independent sample t-test, there is a non-significant result between the intellectual property, confidentiality, accessibility and accuracy dimensions of informatics ethics and gender information of students. Additionally, dimensions of information ethics and the relationship between students' department and information technology usage time was also examined by one-way analysis of variance. Based on the findings, a non-significant result was found between the students' department and information technology usage time and informatics ethics.
Collections