Exploring preparatory school EFL learners` beliefs about language learning
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Temel amacı Gazi Üniversitesi Hazırlık Okulu öğrencilerinin dil öğrenme inançlarını araştırmak olan bu çalışma farklı bölümlerden 500 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma ayrıca öğrencilerin dil öğrenme inançlarıyla demografik değişkenler ve akademik başarı arasındaki ilişkiyi de incelemiştir. Dil öğrenme inançları envanteri BALLI (Horwitz, 1987) ve öğrenci mülkatından bu çalışmada faydalanılmıştır. Çalışma, öğrencilerin dil öğrenmeyle ilgili çeşit inançlara sahip olduklarını göstermiştir. Bunun yanında, cinsiyet, çalışma saatleri ve genel dil öğrenme inançları arasında önemli bir farklılık tespit edilmiştir. Spesifik olarak, cinsiyetin dil öğrenme eğilimi, iletişim stratejileri, motivasyon ve dil öğrenme zorluğu inançları üzerinde ve çalışma saatlerinin iletişim stratejileri üzerinde etkisi olmuştur. Fakat dil yeterlilik düzeyi ve genel dil öğrenme inançları arasında bir ilişki tespit edilememiştir. İnanç boyutlarında, dil yeterlilik düzeyinin dil öğrenme eğilimi, iletişim stratejileri ve dilin doğasına dair inançlar üzerinde etkisi tespit edilmiştir. Akademik başarıyla genel dil inançları arasında bir korelasyon bulunamamıştır. Ancak dil öğrenme eğilimi, zorluğu ve iletişim stratejileri akademik başarıyı en iyi tahmin eden boyutlar olmuştur. Çalışma, nitel veri yardımıyla bu sonuçların sebeplerini açıklamıştır.Anahtar Sözcükler: Dil Öğrenme İnançları, Öğrenci İnançları, Cinsiyet, Çalışma Saatleri, Yeterlilik Seviyeleri, Akademik Başarı This research study whose main goal was to explore foreign language learning beliefs of preparatory school students at Gazi University was conducted with the participation of 500 students from various departments. The study also explored the relationship between leaners' beliefs about language learning and demographic variables as well as academic achievement. BALLI (Horwitz, 1987) and a student interview were utilized in the research. The study showed that learners held various beliefs regarding language learning. Also, a significant difference was found between gender, study hours and overall language learning beliefs. Specifically, gender had an effect on beliefs about aptitude, communication strategies, motivations and difficulty of language dimensions and study hours had an effect on beliefs about communication strategies. However, no such difference was detected between proficiency levels and overall language learning beliefs. In dimensions of belief, proficiency levels had an effect on beliefs about aptitude, difficulty of language and nature of language. Academic achievement did not correlate with overall language learning beliefs, yet beliefs about aptitude, difficulty of language and communication strategies predicted academic achievement best. The study offered possible explanations as to the results by making use of qualitative data.Key words: beliefs about language learning, learner beliefs, gender, study hours, proficiency levels, academic achievement
Collections