Hizmetkâr liderliğin örgütsel bağlılık ve iş tatmini üzerindeki etkileri: Bir alan araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasının amacı; hizmetkâr liderliğin örgütlerde çalışanların örgütsel bağlılık ve iş tatminlerine etkilerini ortaya koymaya çalışmaktır. Tez çalışması dört bölümden oluşmaktadır.Birinci bölümde liderlik ile ilgili temel kavramlar, lider ve yönetici kavramlarının benzer ve farklı yönleri, liderlik yaklaşımları kavramları incelenmiş liderlik modelleri üzerinde durulmuştur. Hizmetkâr liderlik kavramının detayları ele alınmıştır.Çalışmanın ikinci bölümünde örgütsel bağlılık, örgütsel bağlılığı etkileyen faktörler açıklanmıştır.Çalışmanın üçüncü bölümünde iş tatmini kavramı detayları ile birlikte incelenmiştir.Çalışmanın dördüncü bölümünde ise teorik olarak açıkladığım Hizmetkâr liderliğin örgütsel bağlılık ve iş tatmini üzerindeki etkileri veri toplama araçlarından biri olan anket yöntemi kullanılarak bir ölçek yardımı ile ölçülmüştür. The purpose of this thesis; The aim of the study is to reveal the effects of servant leadership on organizational commitment and job satisfaction of employees in organizations. This thesis consists of four main sections.In the first part, basic concepts related to leadership, similar and different aspects of leader and manager concepts, leadership approaches are examined. The establishment of the concept of servant leadership is discussed.In the second part of the study, organizational commitment, factors affecting organizational commitment are explained.In the third part of the study, the concept of job satisfaction is examined with details.In the fourth part of the study, the effects of Servant Leadership on organizational commitment and job satisfaction, which I explained theoretically, were measured by using a questionnaire which is one of the data collection tools.
Collections