Bilgi teknolojileri departmanlarının kurumsal ihtiyaçlara göre yapılandırılmasında bir yapı önerisi: Antalya ili Resort oteller örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dijital dönüşümün hayatımızın her alanında hız kazanması ile değişen yapılar ve ihtiyaç duyulan yenileme yatırımları için doğru kararlar verilmelidir. Yanlış yapılacak her teknoloji harcaması bu anlamda işletme kaynaklarının verimsizleştirilmesinin dışında, dönüşüme ayak uyduramama ve rekabetin gerisine düşme sonuçlarını da getirebilmektedir. Antalya ekonomisi için en önemli sektörlerden olan turizmin de hızla değişen teknoloji kullanımı ile dijital dönüşüm süreci başlamıştır. Resort oteller, hizmet kapasitesi yüksek ve en az 4 yıldız ve üzeri standartlara sahip oteller olarak yüksek teknoloji yatırımları ile `bilgi teknolojileri` için ayrı bir departman sahibi turizm işletmeleridir. Bu bağlamda araştırmada Antalya ilinde faaliyet gösteren resort otellerin bilgi teknolojileri departmanlarının yapısı incelenmiştir. Resort otellerde çalışan bilgi teknolojileri yöneticilerine, bilgi teknolojilerine ve mevcut yapılarına ilişkin toplamda 17 soru yönetilmiştir. Araştırmaya toplamda 12 kişi katılmıştır. Araştırmada, yarı yapılandırılmış mülakat yöntemi uygulanmıştır. Elde edilen bulgular betimsel olarak incelenmiştir. Elde edilen bulgulardan ulaşılan sonuçların ana başlıkları şu şekildedir: bilgi teknolojilerine yönelik görüşler, bilgi teknolojileri departmanının yapısına yönelik görüşler ve bilgi teknolojileri ihtiyaçlarına yönelik görüşlerdir. Sonuçlara göre, oteller bünyesinde bilgi teknolojileri departmanlarında bir yapı olmadığı açıkça görülmektedir. Mevcut durumda en fazla iki çalışanın olması, iş yükünün artmasına sebep olmaktadır. Ayrıca güvenlik sistemleri ve yazılımlarına yapılan yeterli değildir. Ayrıca, katılımcıların büyük bir bölümü bulut sistemlerine geçiş yapmak istemektedir. Son olarak da yardım masası uygulamasının oteller bünyesinde kullanılmadığı görülmektedir. Bu bağlamda, sistem ve teknik olarak ikiye ayrılan, otel otomasyonu uygulamaları bölümü, yardım masası bölümü, güvenlik bölümü ve altyapı hizmetleri bölümlerinden oluşan yeni ve en az dört çalışanın olduğu bir yapı önerisi sunulmuştur. Bu sayede iş yükünün azaltılması, iş yükü sebebiyle yaşanan aksamaların giderilmesi ve alanda uzmanlaşmanın önünün açılması hedeflenmiştir. Right decisions has to be given for the needed renewal investments and the structures that change with speed in all fields in our life of the digital transformation. Every technology expenditure to be made wrong in this sense apart from inefficient business resources, can also brings the falling results less than the competition and unable to keep up with transformation. A digital transformation process started with the rapidly changing technology usage of the tourism, one of the most important sectors of Antalya economy. Resort hotels as the hotels having high service capacity and at least 4 stars and over standarts, are the tourism establishments having separate department for `information Technologies` with high technology investments. In this context, in research, the structure of the information technology departments of the resort hotels operating in Antalya province, are examined. Total 17 questions are directed to the information technology managers working at the resort hotels and related to their information technologies and existing structures. Total 12 persons participated in the research. In the research, semi-structured interview method has been implemented. Obtained findings are examined as descriptive. The main title of the results achieved by the obtained findings are as follow: opinions on information technologies, opinions on the structure of the information technologies department and the opinions on the needs of the information technologies. According to the results it is seen clearly that there is no structure at the information technologies departments within hotels. Currently, having at most two employees causes the increase of work load. Also, security systems and software are not sufficient. Also, a large part of the participants wants to make transfer to cloud systems. As a result it is observed that help desk application is not used at the structure of the hotels. In this context, a new and at least employees working structure proposal is submitted, formed by hotel automation applications department, help desk department, security department, infrastructure services department, system and technically divided into two. In this way it is targeted to lesson the work load, elimination of disruptions due to workload and paving the way for specialization in the field.
Collections