Stres kaynaklarının çalışanların kariyer yönetimlerine etkileri: Kamu kurumu çalışanları üzerine değerlendirme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışma hayatındaki artan rekabet koşullarının yanı sıra değişen ve gelişen şartlar, kişiler açısından zorluklar yaşamasına ve stresle karşı karşıya kalmasına sebep olmaktadır. Çalışanların verimliliklerini olumsuz yönde etkileyen stres hem çalışanın hem de örgütün veriminde azalmalara sebep olur.Kurumlar ise artan bu rekabet koşullarında sürekliliğini sağlayabilmesi için en önemli kaynaklarından biri olan işgücünü yani insan faktörünü verimli bir şekilde kullanması gerekmektedir. İnsan faktörünü verimli kullanma kariyer yönetimi kavramının önemini artırmaktadır. Bu çalışmada stres kavramının tanımı, kapsamı ve stres kaynakları ile kariyer kavramının tanımı, kapsamı ve kariyer yönetimi üzerinde durulmaya çalışılacaktır. Çalışmanın birinci bölümünde; stresin tanımı, aşamaları, stresin kaynakları(bireysel, örgütsel, Çevresel), stresin sonuçları ve stres yönetimi incelenmiştir.İkinci bölümünde; kariyer kavramının tanımı, kariyer yönetimi, kariyer planlama ve kariyer geliştirme üzerinde durulmuştur.Son bölümde ise stres kaynaklarının seçilen üç kamu kurumu çalışanlarının kariyer yönetimi üzerindeki etkilerini ölçmek amacıyla bir anket çalışması yapılmış ve sonuçları analiz edilerek yorumlanmıştır.Anahtar Kelimeler: Stres kaynakları, Stres Yönetimi, Kariyer Yönetimi Besides the increasing competition conditions in working life, changing and developing conditions cause people to face difficulties and stress. The stress which negatively affects the work of personnel, lead to a reduction in the productivity of both the employee and the organization.In order to ensure continuity in these competitive conditions, the employer must use the human resource whichis the most important sources of employment world. The necessity of using human resource effectively leads us to notion of the carrer management.In this study, the description, content of stress concept, and stress sources, and the definition, scope of career concept and career management will be emphasized.In the first part of the study; it was investigated that definition and stages of stress, stress sources (reasons-individual, organizational, environmental), consequences of stress and stress management. In the second part; it was focused on definition of career concept, career management, career planning and career development.The last part of the study; a survey was conducted to measure the effects of the sources of stress on career management of the employees of three public institutions. To this survey, the results were analyzed and interpreted. Key Words: Sources of Stress, Stress Management, Career Management
Collections