Türkiye`deki yönetim bilişim sistemleri programlarının müfredat açısından incelenmesi ve geliştirilmesi konusunda bir yapı önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Türkiye'deki yönetim bilişim sistemleri alanında eğitim veren üniversitelerin YBS ders programları ve ders içerikleri incelenmiştir. Türkiye'de 25'i devlet, 14'ü vakıf üniversitesi olmak üzere toplam 39 üniversitede YBS bölümü bulunmaktadır. Ancak, bazı üniversitelerde araştırma kriterlerini sağlayacak yeterli veri bulunmadığı için bu çalışmada 12'si devlet, 9'u vakıf üniversitesi olmak üzere 21 üniversitenin araştırmasına yer verilmiştir. Üniversitelerin ders müfredatları, birbirleriyle karşılaştırmalı olarak analiz edilmiş ve dersler; teknik yetkinlik, analitik yetkinlik, iletişimsel yetkinlik ve yönetsel yetkinlik olmak üzere 4 ayrı kümede incelenmiştir. Yapılan incelemede, üniversitelerin YBS bölümlerindeki genel ders türü dağılımlarının ağırlıklı olarak yönetsel ve teknik türdeki derslerden meydana geldiği, analitik ve iletişimsel türdeki derslere daha az yer verildiği görülmektedir. Amacımız YBS öğrencilerinin eğitim süreçleri için uygun müfredat önerisinde bulunmak suretiyle çalışma hayatına katılma sürecine katkıda bulunmaktır. Amacı karar alma mekanizmalarına yardımcı olacak bilgilerin hızlı ve doğru aktarılması olan YBS programlarının iyi planlanması gerekmektedir. Kurum ve kuruluşların ihtiyaçlarına uygun eğitim programlarında, teknik yetkinlik, analitik yetkinlik, iletişimsel yetkinlik ve yönetsel yetkinlik türlerinin birbirlerine yakın oranlarda olması beklenmektedir.Çalışmanın amacı, Türkiye'deki üniversitelerin `yönetim bilişim sistemleri` bölümü müfredatlarının incelenmesi ve elde edilen dersler ışığında yeni bir `yönetim bilişim sistemleri` bölümü için müfredat önerisi oluşturmaktır. In this study; educational strategies, structures, curriculum syllabuses of the universities giving education in the field of Management & Information Systems (MIS) are examined. There are 25 out of total 39 are state university and 14 are foundation universities with MIS department. There are total 39 universities having MIS department. 25 out of 39 are state universities and the remaining 14 are foundation universities. Because there aren't enough data meeting the criteria of the research for some of these universities; data about 12 state and 9 foundation universities are included in this study. Curriculums of the universities are comperatively analyzed. Courses are examined in four clusters: technical capability, analytical capability, communicational capability and managerial capability. From the examination made in this study, it is seen that course type in MIS departments are mainly distributed on technical and managerial types. The aim of MIS program is transferring of informations that assist decision making mechanisms quick and accurately and it must be well programmed. Our aim is to make contribution to preparing of MIS students to working life by offering an appropriate curriculum for their education life. In education programmes, comforming to requirements of institutions and organizations, homogen distribution on technical, analytical, communicational, managerial courses is expected.The goals of this study are examination of Management & Information Systems departments at the universities in Turkey and in light of this examination proposing a curriculum for a new Management & Information Systems department.
Collections