Language learners` readiness for autonomy in a monolingual university context and a course proposal
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
En genel tanımıyla öğrenme özerkliği, bireyin kendi öğrenme sürecini kendi ellerine almasıdır (Holec, aktaran Smith ve diğerleri, 2008). Farklı disiplinlerden de (örneğin Felsefe, Psikoloji, vb.) beslenen bu tanıma yıllar içerisinde farklı eklemeler yapılmıştır. Dil öğrenmenin, kullanım sıklığı ve amacıyla doğrudan bir ilgisi vardır; bu nedenle öğrenenlerin içinde bulundukları bağlam, dil öğrenmelerinde ve özerk davranışlarında büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı, öğrenim dili olarak Türkçe belirlenmiş olan bir üniversitede İngilizce Hazırlık sınıfında bulunan öğrencilerin, dil özerkliğine hazır bulunuşluklarını incelemek ve buna uygun olarak, özerkliği geliştirecek bir ders planı sunmaktır. Çalışmanın amaçları doğrultusunda ilk aşamada, öğrenim dili %30 İngilizce olan Ufuk Üniversitesi Hukuk Fakültesi ve Psikoloji Bölümlerinin İngilizce Hazırlık sınıflarında okuyan öğrencilerine, lisedeki geçmiş öğrenim kültürlerini sorgulayan ve daha sonrasında da öğrenme özerkliklerine dair sorular içeren, Karabıyık'ın geliştirdiği (2008) bir anket uygulanmıştır. Anketin hazır bulunuşluk kısmında, özerkliğin beş alt başlığı sayılabilecek sorumluluk alma, karar verme becerisi, motivasyon, özerk aktiviteler ve üstbiliş stratejilerine ilişkin sorular yönlendirilmiştir. Çıkan sonuçlar, farklı istatistiki veri analizi testleriyle SPSS programı kullanılarak incelenmiştir. Çalışmanın ikinci kısmında, yine aynı gruptan seçilen 37 öğrenciye ders geliştirme amaçları doğrultusunda ihtiyaç analizi anketi ve mevcut durum analizi amaçları doğrultusunda da bir takım ölçme araçları uygulanmıştır. Daha sonra, bu sonuçlar doğrultusunda öğrencilerin İngilizce dinleme ve yazma becerilerini geliştirirken aynı zamanda özerklik becerilerini de desteklemeyi hedefleyen sekiz haftalık bir ders tasarlanmıştır. In its broadest sense, learner autonomy is taking in charge of one's own learning (Holec, as cited in Smith et al. 2008). It is nourished by many other disciplines (i.e., Philosophy, Psychology, etc.); and many revisions have been made to the term over the years. Language learning has a strong connection to the frequency and purpose of use; hence, the context that the learners are in has an important role in language learning and autonomous behaviours. The purpose of this study is to investigate the readiness of preparatory school language learners for autonomy in a monolingual tertiary context and design a course proposal to enhance it. As the first part of the study, a questionnaire, designed by Karabıyık (2008), was administered to the participants in order to find out about their learning cultures in high school and their readiness for autonomy in preparatory school. All of the participants were Psychology and Law School students who are at their preparatory school year at Ufuk University, where the medium of instruction is 30% in English. In the readiness part of the questionnaire, questions related to five components of autonomy, namely responsibility, decision-making, motivation, autonomous activities and metacognitive strategies, were addressed. The results of the questionnaire were discussed after running different statistical data analysis tests on SPSS. In the second part of the study, for course design purposes, thirty-seven students were administered a needs analysis questionnaire and a set of testing tools regarding the present situation analysis. This was then followed by an eight-weeks-course which aim to improve learners' listening and writing skills while fostering their autonomy skills.
Collections