Elektronik ticaretin yaygınlaşması, KOBİ`ler ve Türkiye ekonomisi`ne etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çeşitli elektronik araçların ticari ilişkilerde kullanımını ifade eden elektronik ticaret kavramı, bilgi ve iletişim teknolojilerinin hızlı gelişiminin etkisiyle günümüz ekonomisinde önemli bir yere sahip olmuştur. Elektronik ticaret araçlarının etkin ve yaygın kullanımı, ülke ekonomilerine çeşitli kazançlar getirmektedir. Bunun yanında, özellikle gelişmekte olan ülkelerde ekonominin lokomotifi konumunda olan Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler (KOBİ) için de birçok olanaklar sunmaktadır.Bu çalışmada öncelikle elektronik ticaret kavramı ve elektronik ticaretin temel araçları incelenmiş, elektronik ticaretin işletmelere sağladığı avantajlar tartışılmıştır. İkinci bölümde KOBİ'lerin Türkiye ekonomisi içinde yer aldığı rol incelenmiş, KOBİ'lerin ülke ekonomimizin gelişimi için önemi vurgulanmıştır. Buna ilave olarak, elektronik ticaretin KOBİ'lere sunduğu olanaklar incelenmiş, elektronik ticaretin KOBİ'lerin büyük ölçekli işletmelerle rekabet edebilmeleri açısından önemi vurgulanmıştır. Çalışmanın son bölümünde elektronik ticaretin Türkiye ekonomisine etkileri tartışılmış, ülke ekonomimizin geleceği için elektronik ticaretin önemli bir rol oynadığı gösterilmiştir.Anahtar Kelimeler: Elektronik ticaret, Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler (KOBİ), Türkiye ekonomisi. The notion of electronic commerce, which represents the utilization of various electronic devices in commercial activities, has achieved an important role in todays economy, due to the rapid developments in information and communication technologies. The widespread and efficient use of electronic commerce tools bring benefits to economies. In addition to that, small and medium size enterprises (SMEs), which are engines of economies especially for developing countries, also benefit from the advantages of electronic commerce.In this study, first of all the notion of electronic commerce and tools of electronic commerce are analysed, and the benefits to enterprises provided by electronic commerce are discussed. In the second part, the role of SME's in Turkish economy is analysed and their importance in development of Turkish economy is emphasized. In addition to that, the opportunities brought by electronic commerce to SME's are analysed and the importance of electronic commerce for SME's in competing with large enterprises is emphasized. In the last part of the study, the effects of electronic commerce on Turkish economy is discussed and it is shown that electronic commerce plays an important role for the future of our economy.Keywords: Electronic commerce, Small and Medium Size Enterprises (SMEs), Turkish economy.
Collections