Türkiye`de faaliyet gösteren mobil operatörlerin pazar paylarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küreselleşmenin getirdiği değişim ile insanların yaşam biçiminin yanında iletişim biçimlerinde de değişiklikler görülmektedir. Müşterilerin yeni teknolojilere ilgi ve taleplerinin her geçen gün artmasıyla mobil iletişim sektöründe hızlı bir değişim ve günden güne artan ihtiyaca yönelik gelişmeler yaşanmaya başlanmıştır. Telekomünikasyon sektöründe hizmet veren operatörler, gün geçtikçe büyüyen bu pazardan mümkün olduğunca fazla pay almaya çalışmaktadır. Türkiye'de mobil ses hizmetleri yaygın olarak birçok tüketici tarafından kullanılmaktadır. Türkiye'deki toplam GSM operatörü abone sayısı 15-64 yaş arası nüfustan fazladır ve ses hizmetlerinin penetrasyonu %90 seviyelerindedir.Bu çalışmada, Ocak 2008 ile Aralık 2012 arasındaki dönemde açıklanmış olan halka açık pazar verilerinden faydalanılmıştır. Veri setinde; abonelik düzeyleri, kullanıcı başına ortalama gelir (ARPU), ortalama sesli iletişim dakikası (MOU), müşteri kayıp oranları ve yatırım seviyeleri yer almaktadır.Çalışmada amaç mobil ses hizmetlerine olan talebi etkileyen faktörleri incelemektir. Daha farklı ülkelerde yapılmış çalışmalara benzer olarak 1994 yılında Berry`nin kullandığı Discrete-Choice Model'den faydalanılacaktır.Anahtar Kelimeler: Mobil telekomünikasyon; Pazar payı tahmini, Fiyat elastikiyeti; Ağ etkisi; Panel veri; Berry (1994) model With the effect of globalization, in addition to people's way of life their way of communication is also changed. A rapid change and developments for the growing needs from day to day have been taking place in the mobile telecommunications sector as a result of increasing interest and demands of customers. Operators providing services in the telecommunication sector are trying to get share as much as possible from this growing market.Mobile voice services -voice and data- have been widely adopted by consumers in Turkey. The total number of subscribers of GSM operators in Turkey is more than the number of population between the age 15 and 64 and the penetration rate of voice services is approximately 90%. In this research, we have aggregate monthly data which spans from January 2008 to December 2012 on voice services offered by mobile operators in Turkey. Our dataset includes subscription levels, the average revenue per user (ARPU), the average number of minutes of voice communication (MOU), churn rates and investment levels.We aim to investigate the factors influencing the demand for voice services. Similar to other researchers who analyzed demand for mobile services in other countires, following Berry (1994) we adopt a discrete-choice modeling approach to model demand for mobile services.Keywords: Mobile telecommunication; Demand estimation; Price elasticity; Network effects; Berry (1994) model
Collections