The two-person guessing game with asymmetric players
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezde iki-oyunculu tahmin oyununda `asimetrik oyuncular` durumu teorik ve deneysel olarak incelenmektedir. Bu modelde oyunculardan birinin seçtiği sayı pozitif bir parametre, k > 1, ile çarpılmaktadır. Burada hedef sayı seçilen iki sayının `ağırlıklı` ortalamasının p katına eşittir (0 < p < 1). Modelin teorik incelenmesi sonucunda dengenin belirlenen p ve k değerlerine bağlı olarak degiştiği ortaya konmuştur. Deneysel oturumlarda teorik dengenin (0,0) olduğu bir simetrik iki de asimetrik durum incelenmiştir. Simetrik ve asimetrik durumlarda seçilen sayıların birbirlerinden farklı olmadığı, fakat asimetrik durumda seçilen sayıların (0,0) noktasına daha yavaş yakınsadığı gösterilmiştir.Anahtar Kelimeler: Tahmin Oyunu, Asimetri, Yaknsama. In this thesis, we theoretically and experimentally investigate the asymmetric players case in the two-person guessing game. We multiply one of the players' chosen number by a positive parameter k > 1. Here, the target number is some proportion (p) of the /weighted` average of the two numbers. The theoretical solution of the model depends on the value of p and k. In the experimental sessions, we have one symmetric and two asymmetric cases in which the theoretical equilibrium is (0,0). We nd that the chosen numbers in the asymmetric cases do not dier from those in the symmetric case. However, the speed of convergence toward equilibrium is slower in the asymmetric cases than that in the symmetric one.Keywords: Guessing Game, Asymmetry, Convergence
Collections