Siirt yöresinde yetişen sert kabuklu meyve türlerinin pazarlama ve tüketim olanaklarının araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma Siirt Merkez de yetişen sert kabuklu meyve türleri üzerinde yürütülmüştür. Çalışma konusunun içeriğini oluşturan sert kabuklu meyve türleri; Antep fıstığı (Siirt çeşidi), badem, ceviz, menengiç, buttum'dur. Bu tez çalışması Siirt ilindeki tüketiciler ve perakende kuruyemiş satıcıları ile yüz yüze görüşmeler yolu ile yapılmıştır. Tüketicilere uygulanan anketlerde gayeli örnekleme yöntemi, perakendecilere uygulanan anketlerde ise; tam sayım yöntemi uygulanmıştır. Anket yoluyla elde edilen veriler bilgisayar ortamında değerlendirilerek çizelgeler halinde düzenlenmiştir. Örneklemin normal dağılış gösterip göstermediğine Kolmogorov Smirnov testi ile bakılmıştır. Normal dağılış göstermeyen değişkenler için ise; Mann Whitney-U testi gibi parametrik olmayan test grubundan faydalanılmıştır. Daha sonra SPSS istatistiki programından faydalanılarak Swot analiz yöntemi ile yorumlanmıştır.Siirt ilinde yetişen sert kabuklu meyve türlerinin farklı ürünler için hammadde olarak kullanım durumları belirlenmiştir. Bunun yanında, kuruyemiş olarak tüketime sunulan söz konusu meyvelerin tüketiciler tarafından tercih edilmesini etkileyen unsurlar ortaya çıkarılmıştır. Bu doğrultuda tüketici tercihlerini etkileyen faktörler açısından; tüketicilerin kuruyemiş tüketim alışkanlıkları, gelir düzeyleri, sosyo-ekonomik özellikleri, kuruyemiş tüketim talepleri tespit edilmiştir. This research is based on the kinds of hard-shelled fruits grown in Siirt. Kinds of hard-shelled fruits which form the content of this study topic are; Pistachio (Siirt type), almonds, walnuts, pistacia terebinthus, pistachio khinjuk. This thesis work was conducted through face-to-face interviews with consumers and nut retailers in the city of Siirt. Gayeli the sampling method applied in the surveys of consumers, retailers, full counting method was applied in the questionnaire. The data obtained by the surveys were evaluated in the computer environment and arranged in the form of charts. Examined by Kolmogorov Smirnov test of normal distribution of the sample showing the usual. For variables that did not show normal distribution, Mann-Whitney-u nonparametric test such as the test group has benefited from. Then it was examined whether it showed normal distribution by utilizing SPSS statistical program and evaluated by Swot analysis method. The use of hard-shelled fruits of Siirt ,as raw material for different products has been determined. Apart from this, the elements affecting the preferences of the consumers for the mattering fruits which are offered as nuts for consumption has been revealed. In this respect, in terms of preferences affecting consumer preferences; Consumers' consumption habits, income levels, socio-economic status, and their nut consumption demands have been determined.
Collections