Çoklu Zekâ Kuramına dayalı eğitimin yedinci sınıf öğrencilerinin matematik başarıları, tutumları ve bilgilerinin kalıcılığı üzerindeki etkisi.
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Çoklu Zekâ Kuramına dayalı eğitimin yedinci sınıf öğrencilerinin matematik başarıları, tutumları ve bilgilerinin kalıcılığı üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca öğrencilerin cinsiyetleri, okul öncesi eğitim durumları, anne-baba eğitim durumları, sosyo-ekonomik durumları ve birinci dönem karne puan ortalamalarının matematik başarılarına etkisi de araştırılmıştır. Çalışma nicel araştırma yöntemlerinden ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desende tasarlanmıştır. Araştırma, 2019-2020 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde, Batman ilindeki bir devlet okulunun yedinci sınıfına devam eden, araştırmacının eğitim verdiği iki farklı sınıftaki 76 öğrenci ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak; Çoklu Zekâ Envanteri, Matematik Başarı Testi, Matematik Tutum Ölçeği, Hazırbulunuşluk Testi ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Çalışmaya başlamadan önce iki sınıfa hazırbulunuşluk testi, matematik başarı testi ve matematik tutum ölçeği uygulanmıştır. Yapılan istatiksel analiz sonucunda iki sınıfın birbirine denk olduğu belirlenmiştir. Bu iki sınıftan biri yansız atama sonucu deney, diğeri kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Çalışmanın sonunda iki gruba matematik başarı testi ve matematik tutum ölçeği yeniden uygulanmıştır. Ayrıca çalışmanın bitiminden altı hafta sonra da matematik başarı testi kalıcılık testi olarak yeniden uygulanmıştır. Deney grubunda `Oran-Orantı ve Yüzdeler` konuları Çoklu Zekâ Kuramına Dayalı öğretim planları ile işlenirken, kontrol grubunda ise mevcut öğretim programı ile işlenmiştir. Araştırmanın uygulama kısmı yedi hafta devam etmiştir. Verilerin analizinde bağımsız örneklemler t-testi, bağımlı örneklemler t-testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Çoklu Zekâ Kuramına dayalı öğretimin mevcut öğretim yöntemine göre öğrencilerin matematik başarısını, matematik tutumlarını ve bilgilerinin kalıcılığını daha çok arttırdığı tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin cinsiyetleri, okul öncesi eğitim durumları, anne-baba eğitim durumları ve sosyo-ekonomik durumları ile matematik başarıları arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Ancak öğrencilerin birinci dönem karne puan ortalamaları ile matematik başarıları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda yeni araştırmacılara ve öğretmenlere öneriler sunulmuştur. Araştırmanın daha önce yapılmış çalışmalara katkı sağlamış olması ve yeni yapılacak olan çalışmalara da ışık tutması ümit edilmektedir. In this research, it is aimed to examine the effect of education which is related with multiple intelligence theory on 7th grade students' math achievements, attitude and persistence of information. The effect of math achievements of students' gender, preschool education differences, parents' education level, social economic situations and first term average of school report are also searched. The study was designed according to the pretest-posttest control group semi-trial model. This research was conducted with 76 students, who are 7th grade students at two different classes, at a public school in Batman in 2019-2020 spring academic year. As a data collection tool, multiple intelligence inventory, mathematics achievement test, mathematics attitude scale, readiness test and personal information form were used. Before we started the study, readiness test, mathematic achievement test and mathematic attitude scale were applied for two class. According to statistical analysis, these two class are equivalent to each other. One of these two class was experiment group, the other one was control group and this selection was determined at randomly. End of the study, mathematic achievement test and attitude test was reapplied for two these classes. In addition, six weeks after the end of the study, the mathematics achievement test was reapplied as a retention test. While the subjects of `Ratio-Proportion and Percentages` in the experimental group were taught with the teaching plans based on the Theory of Multiple Intelligences, in the control group they were taught with the current curriculum. The application part of the research continued for seven weeks. Independent samples t-test, Paired sample t-test and one-way ANOVA have been used on data analysis. As a result of the research, it was determined that teaching based on Multiple Intelligence Theory increased students' mathematics achievement, mathematics attitudes and retention of knowledge more than the current teaching method. In addition, any significant difference was found between students 'gender, preschool education status, parents' educational status and socio-economic status and their mathematics achievement. However, a significant difference was found between students' first semester reports score averages and their mathematics achievements. According to results, suggestions were made to new researchers and teachers. It is hoped that the research has contributed to previous studies and will also shed light on future studies.
Collections