Süreyya Berfe`nin `Ufkun Dışında` adlı eserinin Türkçe öğretim programı`ndaki `duygular` ana teması açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, 1960 Dönemi Türk Edebiyatının önemli şair ve yazarlarından olan Süreyya Berfe'nin toplu şiirlerini içeren `Ufkun Dışında` adlı eser Türkçe Öğretim Programı'ndaki `Duygular` ana teması açısından incelendi. Çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde şairin hayatı, edebî kişiliğine ve eserlerine yer verilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde Türkçe Öğretim Programı hakkında genel bir değerlendirme yapılarak mevcut tema ve alt temalar açıklanmıştır. Çalışmanın asıl bölümü olan üçüncü bölümde ise yazarın üzerinde durduğu temalar ele alınmıştır. Özlem, üzüntü, veda, umut, yalnızlık ve sitem temaları tespit edilmiş ve incelenmiştir. Elde edilen bulgulardan yola çıkılarak Süreyya Berfe'nin şiirlerine yönelik çıkarımların yapıldığı `sonuç` bölümünde, Berfe'nin eserlerinin İlköğretim ikinci kademe öğrenci seviyeleri için uygun olamayacağı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Süreyya BERFE, Ufkun Dışında, duygular, tema. In this studying, a written work, `Ufkun Dışında` which is included of Süreyya Berfe's collected poems has been studied with regard to the main theme of `Emotions` in Turkish Language Education Program. The studying is comprised of four chapters. The introduction chapte rincludes the poet's life, literary personality and works. The available theme and sub-themes have been explained in the second chapter of studying. As for third chapter being essential part of studying, it has been dealt with themes being concentrated by the writer. The themes of longing, sadness, farewell, hope, loneliness and reproach have been determined and studied. Based on the findings collected, `Süreyya Berfe where the implications for the poem `results` section, has been shown to be suitable for the level of Elementary second grade students works.
Collections