Siirt Üniversitesi`nin bölgesel kalkınmadaki rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dünyada bilgi ekonomisine geçiş ve onun etkileri ile birlikte, bilgiyi üreten ve üretim sürecinde etkin kullanan firmaların, bölgelerin ve ülkelerin kalkınma sürecinde avantajlı bir konuma geldiği bir dönemde bulunmaktayız. Bu sebeple, üniversitelerin bilgiyi üreten ve yayan kurumlar olarak bölgesel kalkınmanın en önemli aktörleri haline gelmesi kaçınılmaz bir gerçek haline gelmiştir. Bu çalışmada, yeni kurulan genç ve dinamik üniversitelerden biri olan Siirt Üniversitesi'nin bölgeye bilgi temelli ve ekonomik temelli etkileri çerçevesinde bölgesel kalkınmadaki rolü incelenmiştir. Bu doğrultuda Siirt ili esnafına ve Siirt Üniversitesi bünyesinde okumakta olan öğrencilere olmak üzere 2 farklı gruba anket uygulaması yapılmıştır. Anketler iki farklı formda oluşturulmuş ve anket soruları toplam 1325 Siirt Üniversitesi öğrencilerine ve 675 Siirt esnafına yüz yüze görüşme şeklinde uygulanmıştır. Siirt Üniversitesi öğrencilerine yaşadıkları şehirde yaptıkları harcamalar ve Siirt Üniversitesi'ne yönelik görüşleri, Siirt ili esnaflarına ise üniversiteyi nasıl algıladıklarını ve ekonomiye bakış açılarına yönelik sorular yöneltilmiştir. Elde edilen anket verileri değerlendirilmiş ve henüz teşkilatlanma süreci devam eden Siirt Üniversitesi için çeşitli önerilerde bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Siirt Üniversitesi, Siirt İli, Bölgesel Kalınma, Anket In the world along with the transition to the information economy with its effects; companies, regions and countries that produce information and use that information effectively in the production process are in an advantageous position in the development process. Because of this fact, universities that produce and disseminate information become the most important actors of regional developmentSiirt University is one of the newly established and dynamic universities. In this study, Siirt Universities role in regional development has been examined based on information-based and economic-based sources. For this aim, 2 different group questionnaire were distributed to Siirt province tradesman and students studying at Siirt University. Two different type of Surveys were created; one for 1325 Siirt University students, one for 675 Siirt tradesman and answer are recorded using face-to-face interviews. Siirt University students are asked for what they spend in the city they live in and about their opinions about Siirt University, and Siirt province tradesmen are asked for how they perceive the university and their view of the province economy. Collected survey data is analyzed and for Siirt University, which is still in the process of organization, various suggestions are suggested.Keywords: Siirt University, Siirt Province, Regional Development, Survey
Collections