Basamaklı öğretim programının 9. sınıf İngilizce dersinde öğrencilerin öğrenme stillerine ve akademik başarılarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, basamaklı öğretim programının 9.sınıf İngilizce dersinde öğrencilerin öğrenme stillerine ve akademik başarılarına etkisi incelenmiştir. Bu araştırma, nicel ve nitel yöntemlerin beraber kullanıldığı karma yöntem kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Nicel boyutta yarı deneysel desenlerden ön test-son test eşleştirilmiş kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda nicel verileri desteklemek amacıyla durum çalışması deseninden yararlanılmıştır.Araştırma 2016-2017 öğretim yılında Siirt ilinde bulunan Atatürk Anadolu Lisesinde yürütülmüştür. Araştırmaya 9/C ve 9/D sınıflarında okuyan toplam 67 öğrenci katılmıştır. Araştırmada 9/C deney ve 9/D kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Basamaklı öğretim programı doğrultusunda yapılacak uygulamalar Seven Wonders (Dünyanın 7 Harikası) ünitesi kapsamında hazırlanmıştır. Araştırmada nicel verilerin toplanmasında Kolb Öğrenme Stilleri Envanteri ve araştırmacı tarafından geliştirilen İngilizce Dersi Akademik Başarı Testi kullanılmıştır. Nitel veri toplama aracı olarak ise sözlü savunmalar, yarı-yapılandırılmış görüşme formları ve öğrenci etkinliklerinden yararlanılmıştır. Kolb Öğrenme Stilleri Envanteri ve İngilizce Dersi Akademik Başarı Testinin analizinde SPSS 21.0 paket programı kullanılmıştır. Analizlerde Mann Whitney U testi, Wilcoxon İşaretli Sıralar testi ve Ki-Kare uygulanmıştır. Nitel verilerin analizinde ise betimsel analiz ve içerik analizi yöntemleri kullanılmıştır.Araştırma sonucunda deney ve kontrol gruplarının öntest ve son test İngilizce dersi akademik başarı testi puanları arasında anlamlı bir farklılık ortaya çıkmıştır. Basamaklı öğretim programının öğrencilerin akademik başarılarını artırdığı tespit edilmiştir. Deney ve kontrol gruplarının ön test ve son test öğrenme stilleri arasında anlamlı bir farklılık olmamasına rağmen yapılan uygulamalar sonucunda öğrencilerin öğrenme stillerinde değişiklikler olduğu görülmüştür. Araştırmanın nitel boyutundan elde edilen veriler ışığında aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır:•Öğrenciler basamaklı öğretim programının sunduğu etkinliklerin eğlenceli, güdüleyici olduğunu ifade etmişlerdir. Kendi öğrenmelerinin sorumluluğunu aldıkları için öğrenme ortamında aktif olmuşlardır.•Basamaklı öğretim programının araştırma, sunum yapma gibi temel becerilerin yanında okuma, yazma, dinleme ve konuşma gibi dil becerilerinin gelişmesinde de etkili olduğu tespit edilmiştir.•Öğrenciler etkinlikleri yerine getirirken araştırma, görsellerden yararlanma, okuma vb. öğrenme stillerini kullandıklarını belirtmişlerdir.•Basamaklı öğretim programının öğrencilerin akademik başarılarına da katkısı olduğu görülmüştür. Öğrenciler, basamaklı öğretim programının yazılı ve uygulama sınavlarında başarılarını artırdığını ifade etmişlerdir. The effect of layered curriculum on 9th grade students' learning styles and academic achievement in English was explored in this research. Mixed method in which quantitative and qualitative patterns are conducted together was used. Pretest-posttest matched with control group pattern, one of the quasi-experimental designs, was used for the quantitative phase of the research. On the other hand, case study was used in the qualitative phase to support the quantitative data.The research was carried out at the Ataturk Anatolian High School, in the centre of Siirt, in the spring term of 2016-2017 academic year. A total of 67 students in classes 9/C and 9/D participated in the study. Class 9/C was determined as the experimental group and class 9/D as the control group. The applications and activities to be carried out in the scope of layered curriculum were prepared on the basis of the unit Seven Wonders in the course book. Kolb's Learning Styles Inventory and achievement test were used to obtain quantitative data. Students' oral defenses for activities, semi-structured interview form and sample activities done by students were used as qualitative data collection tools. SPSS 21.0 packet program was used in the analysis of data obtained from Kolb's Learning Styles Inventeory and achievement test. In the analysis, Mann Whitney U, Wilcoxon Signed-Ranks Test and Chi-Square were applied. As for the qualitative data, descriptive and content analysis methods were used.At the end of the study, a significant difference was seen between pre test and post test achievement scores of the experimental and control groups. It was determined that layered curriculum increased the achievment of the students. Although no significant difference occured between the pre test and post test learning styles of the students in the experimental and control group, because of the layered curriculum applications some changes in the students learning styles were observed.In the light of the data obtained from qualitative phase, the following results were obtained:•The students stated that the activities presented within the scope of layered curriculum were enjoyable, motivating and the learning was student-centered. As they undertook the responsibility of their own learning, they were vigorously active in the learning environment.•Besides developing such basic skills as researching, making presentations and planning, the participants pointed out that layered curriculum developed their language skills like reading, listening, writing and speaking.•It was determined that the participants used various learning styles like searching, seeing, using visual materials, reading while preparing and carrying the activities. •It was also observed that layered curriculum promoted achievement. The participants stated that layered curriculum increased their achievement in their written and practice exams.
Collections