Drama etkinliklerinin 7. sınıf öğrencilerin Türkçe dersi konuşma becerisi ve kaygısına etkisi: Karma yöntem araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin, Türkçe konuşma becerilerini geliştirme, konuşma kaygılarını giderme, Türkçe dersine olumlu tutum geliştirmede drama yönteminin etkisini belirlemek ve drama uygulamalarına ilişkin görüşlerini incelemektir. Bununla birlikte cinsiyet, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu, not ortalaması, kitap okuma durumu gibi bağımsız değişkenlerin sonuçlar üzerinde bir etkisinin olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırmada deney ve kontrol grupları oluşturulmuş ve deney grubuyla 10 haftalık bir çalışma yapılmıştır. Araştırma sonucunda deney grubu öğrencilerinin Türkçe konuşma becerisi ön test-son test verileri arasında son test lehine anlamlı bir farkın olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Deney grubu öğrencilerinin Türkçe konuşma kaygısı ön test-son test başarı puanları arasında son test lehine yaklaşık 4 puanlık bir fark olduğu sonucuna ulaşılmışsa da bu farkın istatistik açısından anlamlı bulunmamıştır. Deney grubu öğrencilerinin Türkçe dersine yönelik ön test-son test tutum puanları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir fark olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca elde edilen bulgular ışığında deney grubu öğrencilerinin drama yöntemini öğretim yöntemi olarak benimsedikleri, drama yöntemine yönelik yüksek oranda tutum geliştirdikleri sonucuna ulaşılmış, bu yöntemin konuşma becerilerinin gelişiminde önemli rol oynadığı bulgularda yüksek oranda ifade edilmiştir. Cinsiyet, not ortalaması, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu, kitap okuma durumu gibi bağımsız değişkenlerin Türkçe konuşma becerisi düzeyleriyle bir ilişkisinin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Drama Yöntemi, Türkçe Öğretimi, Konuşma Becerisi, Konuşma Kaygısı. The aim of this study is to examine the opinions of students on the development of Turkish speaking skills, to eliminate speaking concerns, to determine the effect of drama method in developing a positive attitude to Turkish lesson and to view their drama practices. However, independent variables such as gender, maternal education status, parental education status, grade point average, and book reading status have been investigated for the effect on outcomes.Experimental and control groups were formed in the study and a 10-week study was conducted with the experimental group.As a result of the research, it was concluded that the students in the experimental group had a significant difference in the Turkish speaking ability between the pre-test and post-test data in favor of the final test. Although the students in the experimental group were found to have a difference of about 4 points in favor of the final test among the pre-test and post-test success scores of Turkish speaking anxiety, this difference was not statistically significant. There was no statistically significant difference between pre-test and post-test attitude scores of Turkish students in experiment group. In addition, in the findings obtained, the experimental group reached the result that their students adopted the drama method as a teaching method and developed a high attitude towards the drama method, and this method was expressed high in the findings that it plays an important role in the development of speech skills. Gender, grade average, mother education status, father education status, book reading status, etc., have not been related to the levels of Turkish speaking ability.Keywords: Drama Method, Turkish Teaching, Speaking Skills, Speech Anxiety.
Collections