Okul yöneticilerinin politik yeti düzeyleri ile informel iletişimi kullanma biçimleri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma okul yöneticilerinin politik yeti düzeyleri ile informel iletişimi kullanma biçimleri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada betimsel ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Ölçme araçları olarak `Politik Yeti` ve `Okullarda İnformel İletişim` ölçekleri kullanılmıştır. Araştırmada evren Batman İl Merkezinde bulunan tüm resmi ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan 436 yöneticiden oluşmaktadır. Araştırmada örneklem basit seçkisiz örnekleme metodu ile seçilen 211 yöneticiden oluşmaktadır. Araştırmada elde edilen bulgular paket programda düzenlenerek, frekans tabloları, homojenlik istatistikleri, geçerlilik ve güvenirlik analizleri, One Way ANOVA, Kruskal Wallis ve korelasyon analizleri tablolaştırılarak yorumlanmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre, okul yöneticilerinin politik yetileri yüksek düzeydedir. Politik yetinin alt boyutlarından içtenliği en fazla, sosyal becerikliliği ise en az kullandıkları tespit edilmiştir. İnformel iletişimde en yüksek algı `İnformel İletişimin Kullanılma Sıklığı` ve `İnformel İletişimin Olumlu Sonuçları` alt boyutlarında görülmüştür. Yöneticilerin informel iletişimin diğer boyutlarını kullanmada temkinli davrandıkları söylenebilir. Okul türünün ve okulda çalışma süresinin politik yeti ve informel iletişim üzerinde anlamlı bir fark oluşturmadığı görülmüştür. Politik yetinin sosyal beceriklilik ve kişilerarası etki alt boyutlarında kıdem değişkenine bağlı anlamlı farklar tespit edilmiştir. Son olarak yapılan korelasyon analizinde politik yetinin geneli ve alt al boyutları ile informel iletişimin kullanılma sıklığı ve olumlu sonuçları arasında pozitif yönlü, düşük düzeyde ve anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. This research has been carried out for the purposes of determine the relation between the level of political skills of school administrators and their skills of using informal communication. Descriptive relational scanning model has been used in the research. The scales of `Political Skills` and `Informal Communication at School` have been utilized as assessment instruments. The universe of the research consists of 436 principals at all public primary, elementary and high schools at the city center of Batman province. The sample of the research includes 211 administrators selected by means of simple random sampling. The findings of the research have been organized by package programme and the frequency tables, homogeneity statistics, validity and reliability analysis, One Way ANOVA, Kruskal Wallis and correlation analysis have been tabulated and interpreted. According to the research results, school principals have high-level political skills. It has been found out that they resort to sincerity at most and to social skilfulness at least among the sub-dimensions of political skills. The highest perception in informal communication has been seen in the sub-dimensions of `the Frequency of Use of Informal Communication` and `the Positive Consequences of Informal Communication`. It can be said that administrators are wary of using the other dimensions of informal communication. It has been seen that the type of school and the working time at school do not make remarkable difference in political skills and informal communication. Significant differences have been observed relating to the seniority variable in the sub-dimensions of social skilfulness and interpersonal effect. In the last correlation analysis, a positive, low-level and significant relation has been determined between the overall situation and sub-dimensions of political skills and the frequency of use of informal communication and its positive results.
Collections