Destek eğitim odası uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı; 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Siirt ilinde ilkokul, ortaokul ve lise kademelerinde destek eğitim odasında görev yapan öğretmenlere yönelik destek eğitim odası öğretmen özyeterlik ölçeğini geliştirmeye çalışmak, geliştirilen ölçeği çeşitli değişkenler açısından karşılaştırmak ve destek eğitim odası uygulamasına yönelik öğretmen görüşlerini belirlemektir. Araştırma kapsamında karma yöntem modelinden yararlanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılında Siirt ilinde destek eğitim odalarında görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel boyutunda elde edilen bulgulara göre, Destek Eğitim Odası Öğretmen Özyeterlik Ölçeği; Mesleki Yeterlik, Kendine Güven ve Uygulama boyutları olmak üzere 3 boyuttan oluşmuştur. Elde edilen ölçeğin değişkenlere göre karşılaştırılması sonucunda cinsiyet değişkenine göre anlamlı farklılık oluşmazken, hizmet yılı, branş, görev yapılan öğretim kademesi ve çalışılan yetersizlik türleri değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Araştırmanın nitel boyutunda elde edilen bulgulara göre ise, öğretmenlerin destek eğitim odasının amacının farkında oldukları, kazanımları belirlemede en fazla ihtiyaçlara göre hareket ettikleri görülmüştür. Öğretim yöntem ve tekniklerde ağırlıklı olarak anlatım ve soru-cevap, ölçme ve değerlendirme araçlarında ise testler ve yazılı sınavlardan yararlandıkları belirlenmiştir. Destek eğitim odasının avantajlarına yönelik en fazla verilen cevap bireysel eğitim imkanı olurken, dezavantaj olarak sosyalleşme sorunu olmuştur. Uygulamada karşılaşılan sorunların başında motivasyon eksikliği ve fiziki koşullar gelirken, sorunlara yönelik çözüm bulma konusunda öğrencileri motive edici faaliyetlerde bulundukları görülmüştür. Öğretmenlerin destek eğitim odası uygulamasına yönelik önerileri olarak materyal temini ve fiziki koşulların iyileştirilmesi sonucu elde edilmiştir. The aim of this research that would like to develop resource room teacher's self-efficacy scale, to compare this scale with different factors and to specify their ideas of resource room for the teachers on a mission in resource room in primary school, secondary school and high school in Siirt city in the academic year of 2017-2018. The scope of research is benefitted from mixed method. Universe of research compose tecahers on a mission in educational resource room. The sample of research compose tecahers on a mission in educational resource room in Siirt in the academic year 2017-2018. The dimension of quantitative results of the research compose 3 dimension such as; Educational Resource Room Teacher's self- efficacy scale, professional sufficiency, self-confidence and application. The result of comparing to variables from obtained scale does not have significant differences for the gender variables and on the contarary, it has signifcant differences according to the employment years, branche, perform a duty of teaching level and worked to insufficiency differences variables. The result of quantitative of the research is seen to be aware the aim of resource room from teachers and to determine acqusation depends and to move utmost the needs. They utilised test and written exam for the tools of measurement and utlised predominantly expression questions and reply for teaching method and techniques. The reply for advantage of resource room is opportunity of individual education and disadvantage is the problem of socialise. At the begining of application problem is lack of motivation and physical condition and it has seen activation of motivation about the founding solution for the problems for the students. The suggestions of teacher for the application of educational resource room are resulted to obtain material and to improve the physical condition.
Collections