Ögretmenlerin etkili yaşam boyu öğrenme algılarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme algılarının görev yapılan ilçe, cinsiyet, yaş, medeni durum, hizmet yılı, görev yapılan öğretim kademesi ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin seminer alıp/almama değişkenlerine göre incelemeyi amaçlamaktadır. Bu araştırmada betimsel-tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Siirt İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı devlet okullarında görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Siirt ili Merkezi ve ilçelerinde bulunan devlet okullarında görev yapan 598 Okul Öncesi, İlkokul, Ortaokul ve Ortaöğretim (Lise) öğretmenleri oluşturmaktadır.Araştırmada öğretmenlerin demografik özelliklerine belirlemek için araştırmacı tarafından oluşturulan kişisel bilgiler formu ve öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme algılarının belirlenmesi amacı ile Günüç, Odabaşı ve Kuzu (2014) tarafından geliştirilmiş olan Etkili Yaşam Boyu Öğrenme Ölçeği (EYBÖÖ) kullanılmıştır. Ölçeğin Cronbach Alpha iç tutarlık-güvenirlik katsayısı .96 olarak hesaplanmıştır. Araştırmada toplanan veriler SPSS 21 paket programı kullanılarak çözümlenmiştir. Toplanan veriler istatistiksek olarak normal dağılım göstermediğinden verilerin çözümlenmesinde non-parametrik testlerden Kruskal-Wallis H testi ve Mann-Whitney U testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda araştırmaya katılan Milli Eğitim Bakanlığı kurumlarındaki öğretmenlerin YBÖ algılarının; görev yapılan ilçe, yaş, cinsiyet medeni durum, hizmet yılı, görev yapılan okul kademesi değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermediği sonucuna varılmıştır. Öğretmenlerin YBÖ algılarında seminer durumu değişkenine göre seminere katılan ve seminere katılmayan öğretmenlerin YBÖ algıları arasında anlamlı farklılık olduğunu göstermiştir. This study aims to examine teachers' effective life-long learning perceptions according to variables of work place, age, marital status, duration of service, teaching grade, and the seminar experience. In this study, one of the quantitative research methods, descriptive survey model, was used for the methodology. The research population of the study is composed of the teachers who have worked in schools under Siirt provincial directorate of national education in the 2017-2018 school year. The research sample of the study; however, consists of 598 pre-school, elementary, middle, and high school teachers in Siirt. In the current study, the `Effective Lifelong Learning Scale` developed by Günüç, Odabaşı, and Kuzu and the personal information form created by the researcher were used for data collection. The Cronbach alpha of the scale was calculated to be .96. SPSS 21 version was utilized for the data analysis. Normality tests were done and found the data to be non-normal. Since the normality criteria is violated and the distribution was not found to be normal, non-parametric tests, Kruskal Wallis and Mann-Whitney U, were used to analyze the data. Considering the findings obtained in the quantitative data analysis, the study showed that although teachers' effective life-long learning perceptions were not found to be statistically significant according to the variables of work place, age, marital status, duration of service, and teaching grade, their effective life-long learning perceptions were found to be statistically significant in terms of the seminar experience variable.
Collections